Tuesday, June 15, 2010

kata mereka dan kata aku

kata kak jira :
nk tulis blog ayat jgn teknikal sgt
tulis apa yg kite rase

jwb sy dlm hati:
memg nk tulis apa yg kite rase
tp org yg bace lak terlebih2 rase
pastu mulaa lah buat muke
mula xnk bercerite
yg sakit, mate kite


tadi sy keluar dgn budak kecik nama huda
dia membonceng dgn sy
dia duk blkg senyap jek
bila hantar dia balik
nk masuk dia pesan kt saya
huda: faezah, rempit baik2 yek
jgn laju2

kata sy dlm hati :laju sgt ke?

tiba2 teringat kata2 kak jira lg
masa tu weekend bru balik dr parit buntar
ada laa sorg mamat ni
naik motor dgn berbahaya
suka hati dia jek
lalu berkata kak jira : budak ni ada nyawa spare ke?
huhuhu
cukup mendalam
i like


berbalik keluar dgn huda td
kami lepak kt medan selera
dia belanja aku moi sup n air kelapa dgn aiskrim
syedap....
berkongsi cerita
meluah rase
sesi bercerita kemudian di sambung di batuan tepi pantai
then bukak topik pasal dia n tunangnye
aku tanye dia, tunang dia perak asal kt mana
dgn selamba mek huda menjawab:
FOREVER
dgn muka x bersalah
aku tercengang
then dia gelak2 kt aku
faeiz, SELAMA lah
hampeh!!!
aku terkena lg
aku tanye


teringat aku kenakan kengkawan aku
masa tu aku tgh mereka lirik utk kelas muzik
pasal malaysian culture
sambil discuss
tiba2 aku berkata:
lama x minum pull tea...
groupmate aku semua tercengang
pull tea tu apa?
pull tu tarik, tea tu teh laa
so teh tarik
aku dgn muka selamba menjawab
huhuhuhu
best gak wat lawak selamba
tp bila aku terkena???
hahahaha
gelak golek golek laa

2 comments:

AxraZa said...

sy masih tk pueh hati ngan isu pull tea tu..wpun sy gelak tp sy masih x pueh hati..cemane sy leh terkena..skang awk dh rasa. cane? x best kan??? wahahahha..best best..

p/s i lob u: kim slm kat kak jira tu..dgr cite pun tau, dia mmg sempoi ahh..kemas! hahahhah lagi!

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

nti sy ckp dkat kak jira tuh
sy terkena xpe
sbb dia memg belajar dr sy pn