Tuesday, August 31, 2010

satu ketika di blog digi


hari ni berada di blog digi
merehatkan diri yg keletihan selepas ketidaksihatan yg dialami semalam
tiba2 terlihat diriku akan plastesin kt atas meja
pastu terkeluar idea nk membentuk plastesin tuh
hasilnye, aku dgn kak jira pn membentuk plastesin
seperti gambar di atas
huuhuhu
teringat zaman kecik2 dlu
klu berjaya membuat bentuk2 yg pelbagai dr plastesin tu
budak tu memg hebat laa
aku selalu duk membanding dgn bebudak2 lain
buat bentuk ubat nyamuk
uli plastesin uh, golek2 sampai tirus panjang
pastu bentuk cm ubat nyamuk
sape yg boleh buat lebih besar diameternye, dia laa yg paling hebat
huhuhuhu
mcm2 zaman kecik2 dulu
xde benda berat nk pikir

seronoknye tgk
aku ada terbaca satu psot dr blog yg agak popular laa
milik budak yg duk study kt jepun
cerita pasal benda2 hebat yg dimiliki zaman kecik
aku terjumpa budak sekolah aku bawak gam dlm botol yg ada sudu tuh
excited aku tgk
tp xnk laa tunjuk 'perok' sgt
heheheheh
klu jumpa nk beli jgk laa
rindu zaman kecik2 dulu

Monday, August 30, 2010

pantun 10 kerat

anak ikan anak biawak
saya suka awak
sungai penuh ikan puyu
i love u
lepak sungai tangkap katak
awk syg saya tak?
main lumpur tepi paya
awak sayang saya?
lepak makan mee
u miss me

resah hatiku...


minggu ni, insyaAllah aku akn diobserved utk pr2
aku harap semua akn berjalan lancar
xnk laa jd mcm hri nih
semput laa aku
aku harap aku dpt buat yg terbaik
yg selalu merisaukan aku ialah supervisor aku
apa yg aku buat selalu x mengikut kehendak dia
dia terlalu high expectation dgn aku
bukan laa aku memandang rendah dgn kemampuan aku
tp dia selalu membuatkan aku down
huh
idea yg dia perkatakan tu betul, xde salahnye
yg menjadi masalah keadaan utk mengadaptasi idea tu utk persekitaran sekolah aku yg x sesuai
tp dia x faham
nk jgk kata dia betul
apa nk buat laa
bagi dia ngajar sekolah tu bru dia tahu
kemampuan pelajar di setiap sekolah itu berbeza
x mungkin sama
so xkan aku kena ikut idea dia jek
budak xleh ikut
nk wat cmne lg????

murah nilai sebuah nyawa

si comel yg tiada harga di hati ibunya

hari tertengok nama seorang kawanyang di tagged dlm sebuah album
tentang pembuangan bayi yg berlaku di shah alam
mudahnye membuang bayi
kejadian yg agak baru yg berlaku pd 29 ogos 2010
diletakkan dlm beg kertas dan disangkut sahaja di tanda jalan
'beri laluan' di simpang tiga kt shah alam
tali pusat pn x potong lg
aku rasa terkedu
comel sgt bayi tu (sila lihat gambar)
dibuang mcm tu jek
mujur dia ditemui awal
masih bernyawa
moga Allah merahmati hidupmu
walau tanpa ibu dan bapa, kau tetap akan disayangi
kerana kau adalah penyambung ummah
saya rasa sangat sedih dan terkedu
apalah nasibmu diperlakukan begitu
dilihat fizikalnye, dia dari keturnan melayu
dlm bulan ramadhan yang mulia
kau tetap diperlakukan begitu
saat syaitan beraja di hati
kesucian ramadhan juga x dapat menyucikan hati....
astaghfirullah

Sunday, August 29, 2010

first love

saya terbaca 1 post kawan saya
tentang first love
she doesnt realized when was her 1st love
then tonite she remembered who was her first love
she seem very excited when she found that guy on facebook
hmmmmm
saya rase terlebih excited jgk
hehehehehe

Friday, August 27, 2010

27 dresses


pernah tgk x cerite tuh?
yg girl tuh dh jd 2 pengapit org kawin sebanyak 27 kali
tp dia xde pn kawin jgk lg
semalam one of my best fren called
ask me to be her bridesmaid
i just say yes
on da way g sekolah
teringat2 kate2 kwn aku tuh
bridesmate
terus terbayang crite 27 dresses
bwk moto pn leh berangan lg
huh teruk betul
ye laaa, aku dh byk kali jd pengapit
tp aku kawin pn x
boypren x ada
huhuhuhu
ngeeeeehs
malam td bila dia call lg ckp nk tempah baju utk aku bila
aku terus terkedu
nk kena tempah baju jgk ke?
hukhukhuk
cm grand giler tuh
cmne nih?
4dec 2010
harap2 x kena balik IPG time tuh
i want to be there

Thursday, August 26, 2010

saya pening

susah pulak bila pendapat yg berbeza
sedangkan sy bergantung pd mereka
sorg kate cmni
sorg kate cmtu
sy yg pening
apa laah nasib diri

Wednesday, August 25, 2010

IMPIAN KASIH

Kasih dengarlah hatiku berbicara
Kasih izinkan diriku bertanya
Bisakah cinta bersemi
Mengundang restu Ilahi
Adakah bahgia yang diimpi
Menjadi satu realiti.

Kasih ku sedari kekurangan diri
Kasih ku insafi kelemahan diri
Ku ingin sunting dirimu
Menjadi permaisuri hatiku
Sebagai isteri yang berbudi
Kebanggaan para suami

Wanita hiasan dunia
Seindah hiasan adalah wanita solehah
Yang akan membahagiakan
Syurga dalam rumahtangga

Hanya itu yang ku inginkan
Dari insan yang amat kusayang
Damaikanlah resah hatiku
Aku rindu kasih dan sayangmu
Terimalah seadanya
Akulah hiasan pelamin hidupmu

Andainya tiada jodoh
Untuk ke singgahsana
Ku pasrahkan segalanya
Kerna takdir yang akan menentukan
Impian kasih

Lagu: Isman Isam
Hijjaz Music Entertainment (M) Sdn. Bhd.
Lirik: Ito Lara
Gurindam Entertainment

video

Tuesday, August 24, 2010

selamat tinggal si hijau

sejak aku dtg ke penang ni, dialah yg selalu menemani aku
td seperti biasa kutinggalkan dia di beranda belakang
balik skolah, aku pn nk ambik dia
dia dh xde!!! ke mana dia???
aku mencari-cari
dlm bilik, toilet, bilik mandi?
semua xde!!!
ke mana?????
sy termenung di beranda belakang
tiba2 ternampak sayup di bwah flat digi
terdampar di bwah
sy sangat sedih
pasti dia sudah diinjak-injak oleh encik kalbun (hanjing)
sudah tentu sy x dapat mengambil nye kembali
selamat tinggal hijau
sy sedih kite terpaksa berpisah dgn awk
walau sy sedih
sy terpaksa
awk x mungkin sesuci dulu lg
selamat tinggal

KECELAKAAN AKIBAT MERCUN ; xde skill or x berkualiti?


lately banyak kes kecederaan and ada jugak kematian disebabkan mercun
terbaru utk tahun ni 1 kematian dan 6 kecederaan. setakat ni pemegang rekod terhebat sudah tentulah terengganu darul iman > satu kejadian dgn satu kematian n 2 kecederaan serius. hebat kn

so moral of the story, janganlah anda2 yg di luar tuh gatal nk main mercun. nanti ada yg menangis x berlagu, so pleaseeeeeee don't okay?

yg menjadi persoalan aku skrg adalah, knp semua ni terjadi?
adakah mercun skrg sudah tidak berkualiti?
atau adakah anak2 zaman skrg sudah hilang skill bermain mercun?
masa aku kecik dulu, pelbagai jenis mercun yg kami main. malah dgn aksi lebih bahaya dr skrg, tapi cederaan jarang berlaku. kami cuma diingatkan supaya berhati-hati agar tidak berlaku kebakaran jek. kecederaan tiada, tp skrg, kecederaan selalu berllaku. apakehalnye nih?aku pn x faham

wahai budak2 zaman skrg, what happened to you?
xde skill eh?
or memg mercun tu tak berkualiti, mudah rosak?
ada sape2 leh explain kt aku?

Sunday, August 22, 2010

kekok

menerima panggilan fon dr dia tadi
happy tp rase kekok
xtau knp
adakah jurang antara aku dan dia semakin besar?
mungkin ini terbaik utk dia
itu yg penting
cik patunghujan, awk mesti kuat

Friday, August 20, 2010

nota pendek

> hari tu sy masak nasi mentah. bengang tul.malu kt housemate. susut nilai aku skejap.

> kata kwn sy, klu nk kurus kena tido awal, nam[aknye x kurus laa sy

> semalam motor pancit.nasib baik perasan awl. sempat berpatah ke kedai moto, klu lambat, xtau laa nk kena heret motor ke apa. tukar tiub, tukar cermin motor.harap2 xde org curi lg cermin tuh

> skrg selalu ngantuk pd waktu pagi, klu x tido pagi, kt sekolah ptg mesti ngantuk gila.

> jgn persendakan nama org, buruk padahnye. bodoh tul laa, nama je pendidik tp xde manners n x reti guna otak

> sy rase bosan n tak sabar nk cuti. lambatnye 3 september muncul

Thursday, August 19, 2010

antara cinta dan kasih

Oh...
Tiada ku menduga
Setelah sekian lama aku sendiri... menyepi
Hadirmu bak selembut bayu
Menghembus dingin di wajahku
Mengeringkan air mata
Kau belaian di jiwa

Genggaman erat tangan mu
Membuat aku terharu
Keikhlasanmu sungguh
Mengusik emosi dan perasaan
Kau jua pernah dipermainkan
Kini kau ingin aku
Membelai di jiwa

Walaupun kau bukan kekasih
Namun bukan sekadar teman biasa
Hadirmu membawa cahaya
Di hati nan terluka
Di antara cinta dan kasih
Apakah ada jurang pemisah
Hadirmu membawa cahaya
Di hati nan terluka... oh sayangku

ni bukan laa hasil karya aku yek
tp ni lagu asihah

Wednesday, August 18, 2010

when i need you

khas utk dia
klu dia ada bukak blog aku ni
ini utk dia

When I need you
I just close my eyes and I'm with you
And all that I so wanna give you
It's only a heartbeat away

When I need love
I hold out my hands and I touch love
I never knew there was so much love
Keeping me warm night and day

Miles and miles of empty space in between us
The telephone can't take the place of your smile
But you know I won't be travelin' forever
It's cold out but hold out and do I like I do

When I need you
I just close my eyes and I'm with you
And all that I so wanna give you babe
It's only a heartbeat away

It's not easy when the road is your driver
Honey that's a heavy load that we bear
But you know I won't be traveling a lifetime
It's cold out but hold out and do like I do

Oh, I need you

When I need love
I hold out my hands and I touch love
I never knew there was so much love
Keeping me warm night and day

When I need you
Just close my eyes
And you're right here by my side
Keeping me warm night and day

I just hold out my hands
I just hold out my hand
And I'm with you darlin'
Yes, I'm with you darlin'
All I wanna give you
It's only a heartbeat away

Oh I need you darling

Monday, August 16, 2010

kenapa wak buat saya mcm ni???

dh 5 hari wak seksa sy mcm ni
knp wak buat sy mcm ni?
apa salahnye wak luangkan masa untuk org yg setia mcm sy
selama ni, pagi petang sy berkunjung ke tempat wak
kecuali sy xde kt cni atau saya terlalu letih
klu x, tempat wak laa sy akan pergi setiap hari
tapi 5 hari ni, kenapa wak xde?
kenapa biarkan tempat tu kosong tanpa sesiapa
5 hari ni saya cuba mencari pengganti wak
saya juga cuba melakukannye tanpa wak
tp tak sama seperti adanye wak
wak...
tamatkanlah penderitaan saya ini
tamatkan rindu ini

p/s : ditujukan khas buat pemilik stall air fevret aku yg x dibuka di bulan puasa ini. nama wak digunakan sbb aku xtau nama tukang2 buat air yg lain kt kedai tuh
nk horlick kedai tu jgk. kt bazar x jual horlick. laicikang kt bazar depan tu pn x sedap. soya pn ala2 jek. horlick 3 in 1 pn x sesedap kt kedai wak. wak, bukak laa kedai di bulan puasa.

salam sayang,
penderita yang setia

Sunday, August 15, 2010

alhamdulillah..


tadi chatting dgn ummi sabariah
she was my lecturer at iium matriculation centre
i am very happy to know that she is waiting for da time
she is going to deliver her second baby.
another gift from Allah
i still remember how hard it was to get busyra humaira'
they waited for such a long time
now, another gift from HIM
i am extremely HAPPY

terawih

alhamdulillah
akhirnye dapat jugak solat terawih berjemaah kt masjid
thank u to kak jira
kt tempat baru nih, x berani sgt nk kuar sorg2 merempit
aku berterawih kt masjid at-taqwa taman tun sardon
aku x tau sape imamnye
tapi bacaan nye tertib jek
x panjang, x pendek
lunak je suara
pendek kata puas hati laaa
dapat laa aku berterawih dgn bahagia
hehehehe

pagi td g pasar teman kak jira beli barang utk mak dia
pastu nampak sebuah kedai kitab
teringat nk beli al-quran
quran yg aku bese guna tertinggal kt rumah
surah yasin jek ada
yg aku nk ceritanye
mas aku masuk kedai tuh
pakcik tuh sedg mengaji
bagus bacaan dia
aku tgk muka pakcik tu, bersih jek
walau dh tua tp hensem
kulit cerah dan bercahaya
kagum aku melihatnye
agaknye mcm tu lah Allah pancarkan keimanan seseorang...

p/s : bulan ramadhan ni aku mudah sgt tersentuh melihat sesuatu...

Friday, August 13, 2010

besarnya dugaan ramadhan

entah apalah terjadi pada aku ramadhan kali nih
letih teramat
paling teruk, aku rase aku lebih dr budak2
hmmmmmmmm

Thursday, August 12, 2010

once upon a time on 1st ramadhan

alhamdulillah
tahun ni aku masih diberi kesempatan oleh Allah untuk bertemu dengan ramadhan.
bulan yg paling istimewa
malam td sahur yg terancang
domino pizza
mengarut betul
but thanks to my housemates yg tolong memenuhi impianku
heheheheh
hari ni memg sgt meletihkan
dh berprangaii cm budak2
rase nk puasa yang yuk jek
ingat kecik2 dulu pakat2 dgn ayah
ayah bg can berbuka
tak ckp kt mak
heheheheh
apalah...
tp alhamdulillah
berjaya juga mengharungi hari pertama

hari ni merempit dgn shuhada
xtau ler apa perasaan dia duk kt belakang tuh
heheheheh
so hari ni dlm sejarah

tp yg x tahan, kena berak dgn burung gagak
rasa cm nk lastik je burung tu
nasib baik aku sedang berpuasa
'sesungguhnya aku bsedang berpuasa"
aku diberaki
si merah juga diberaki
n kereta shuhada pn diberaki
kejam tul burung tuh
mentang2 dia x pose

hmmmmmmmmm
byk tul membebel
kn dh kurg pahala aku
ish ish

ya Allah, ampunkan dosaku...

Sunday, August 8, 2010

JODOH YANG BAIK

post ni aku ambik dari notes seorang rakan.
jadi aku nk kongsi bersama pengunjung blog ni
khas untuk wanita 'seperti' aku

Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api. Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalami selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya? Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia, menyempurnakan kita. Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita sebagai wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita. Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia. Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Tetapi jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Namun itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada. Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan famili dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja. Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa. Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia. Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa. Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya. Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata. Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati. Tetapi kita bahagia dalam dakapannya.

Semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik...

Saturday, August 7, 2010

Jika isteri menangis dihadapanmu….

Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sblm terlewat…”
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kacuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .
PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.
Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…
Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg soleha dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mrk begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.

summary of da week

minggu ni badan letih sgt
hope minggu ni dapat merehatkan minda
memulihkan tenaga
tp boleh ke nk rehat klu byk benda nk fikir???
bercendawan otak aku nih

bab 1
sukaneka dh berakhir hari ni
alhamdulillah
walaupun byk perkara yang sakit mata memandang
pedih telinga mendengar
tp semuanye aku harap ternoktah hari ni
malas nk mendengar komen berterusan hari isnin nih
byk lg benda yg boleh membebankan minda aku

bab 2
apa pendapat korang tenntang bos x beretika?
memaksa org bawahan melakukan sesuatu yg tak beretika
hmmmmmm
hari ahad yg lalu, anak seorang guru disekolah aku dimasukkan ke wad
duduklah kt situ beberapa hari
seorang ibu, mestilah akn jaga anak dia
malangnya disebabkan anak yg sakit, walaupun ibu yg jaga
doktor xde laa bg MC on da reason bukan ibu yg sakit
bila anak dia dh kuar ward, terus kena jumpa bos kami
bos mintak dokumen kebenaran cuti
dh anak sakit, nk MC
manalah kawan tu nk ada MC kn
siap suruh cikgu tu pegi jgk mintak MC tuh
mana ada backdated MC
kurang cerdik betul laa bos tuh
ngoks ngeks
n kata dua diberi, dapatkan MC or potong gaji
aduyai
itukan atas budi bicara pentadbir
anak sakit, bukan dia saje2 nk g tunggu anak dia kt hospital.
1 lg budus utk bos tuh
bukan ke tindakan dia tu membuatkan kawan aku seolah2 x beretika?
cm sengaja ponteng keje jek

bab 3
isnin ni insyaAllah mdm choong akan datang utk second observation aku
mula dh rase risau
lepas bebelan dia kt aku semalam
rase cm nk demam jek aku
korang, wish me the best of luck yaaa

bab4
masalah elaun masih menghantui warga kpli ambilan januari 2010
kt ipg kampus pulau pinang jek
kate hep, xde allocation utk kami
heran
ipg lain semua dh dpt
kami? masih diselubungi misteri
kunun2nye minggu depan
berhenti berharap laa
jgn letak harapan yg tinggi
dh tau dh
fenin i
byk benda tertunggak untuk dibayar
buku 555 aku pn dh penuh list nih
anyway thanks to banker2 aku yg sudi meng'loan'kan aku
walaupn dh berhenti berharap
aku masih harap elaun masuk secepat mungkin

bab 5
AKU BORINGGGGGGGGGGGGGG

Thursday, August 5, 2010

1-800-santau = mangsa seterusnye...


ditujukan khas untuk org2 yg menyebabkan elaun kpli-sr ambilan januari 2010 tertangguh

kami selalu diingatkan oleh IPG supaya tidak memalukan IPG
konon2nye budak kpli ni kn suka menyebabkan masalah pada ipg
memalukan ipg
krn nila setitik, habis kami baka2 kpli yg baik pn nk disalahkan jgk
apa salah kami?

jgn malukan ipg
tp skrg kami sgt malu
berdasarkan perbualan dgn kengkawan
mereka dh dimalukan byk kali
cerite ni adalah merujuk kpd cerite mr S

tuan rumah duk ketuk pintu mintak duit sewa
=xleh bayar sebb elaun x masuk lg
=kn dh malu, sebabnye ipg x bg elaun lg

sir, bila nk bg hadiah, hari tu sir jan ji nk bg hadiah, dh 2 minggu
= sir x beli lg, duit sir dh habis. duit xde sbb elaun x dpt lg
=kn dh malu, student pn tahu cikgu kpli ipg nih sengkek

S, skit je makan? x cukup nutrien tuh
= saje nk diet poket
= kn dh malu, mesti pengusaha kantin tu pn dh thu cikgu kpli ipg nih sengkek

tu bru sikit punye kes
aku punye kes x kira lg
huhuhuhuhu
weh nk elaun!!!!
tolonglaa paham
kami nih bergantung harap pada elaun tuh
mana ada sumber lain dh
tulunnnnnnnnnnnn

Monday, August 2, 2010

1800santau

tajuk tu aku pinjam dr cik xoxo
1800 santau
memg syok laa sape kena
tp aku xde laa sekejam tuh
sbb hati aku x sebusuk itu
alkisahnye aku kehilangan pencil case aku hari nih
pencil case tu aku xde laa kisah sgt
tp isi kt dalam tuh
banyak weh
stationaries yg dh lama aku kumpul
sayang................
nk kumpul balik bukan senang
huhuhuhuk
nk balik pencil case tuh
please.....................

sape2 takut kena santau dgn aku
baca n hafal ayat nih

mat jiwa-jiwa

post ni khas utk cik xoxo

Sunyi hati rasanya
Di malam tidak berbintang
Bulan bersendirian
Menanti pungguk idaman

Usah dilamun yang hilang
Membuat adik merindu
Kini Abang Mat dah datang
Membawa penawar pilu

Tidak pada yang lain
Cintaku hanya padanya
Pungguk bukan menjelma
Kerna janji yang setia

Percaya padaku ini
Punggukmu berubah hati
Meninggalkanmu sendiri
Memburu bulan yang tinggi

Nasi lemak, Buah bidara
Daun selasih ku lurutkan
Hilang emak, Hilang saudara
Kerna kekasih ku turutkan
Jiwa-jiwa lagu hati, Daun kesuntuk bisawan
Jangan adik undur diri, Sebelum kita bernikah

Tidak pada yang lain
Cintaku hanya padanya
Pungguk bukan menjelma
Kerna janji yang setia

Percaya padaku ini
Punggukmu berubah hati
Meninggalkanmu sendiri
Memburu bulan yang tinggi

HARUAN MAKAN ANAK


i spent my weekend at my beloved kakak's place
i met new persons there
then i heard a story about haruan makan anak
that gurl was still at primary school at that time
she was raped by her own father
not just she, but also her 2 big sisters.
i'm not sure what kind of father he was
heartless!!!
but the most tragic part was
their mom ask them not to do the police report
she loves her husband more
compared to the damage that her husband has done to her daughters
just imagine what are the consequences faced by those 3 daughters
first daughter = get married after 7 months of illegitimate pregnancy
second daughter = rebels
third daughter = need to do most of the housecores, take care of her 2 little brother n sister

i cant imagine how did she faced everything

kapitan

went back from dinner a.k.a supper with my frens
havin good time eventhough not as good as it should
almond milk with raisin an cashew
unforgettable yellow colour
hmmmm
the taste not bad
maybe next time i should try only da milk without any other meals
tonite i ate beriani claypot which turn to be beriani loyang
anyway TQ yaa.