Sunday, August 15, 2010

terawih

alhamdulillah
akhirnye dapat jugak solat terawih berjemaah kt masjid
thank u to kak jira
kt tempat baru nih, x berani sgt nk kuar sorg2 merempit
aku berterawih kt masjid at-taqwa taman tun sardon
aku x tau sape imamnye
tapi bacaan nye tertib jek
x panjang, x pendek
lunak je suara
pendek kata puas hati laaa
dapat laa aku berterawih dgn bahagia
hehehehe

pagi td g pasar teman kak jira beli barang utk mak dia
pastu nampak sebuah kedai kitab
teringat nk beli al-quran
quran yg aku bese guna tertinggal kt rumah
surah yasin jek ada
yg aku nk ceritanye
mas aku masuk kedai tuh
pakcik tuh sedg mengaji
bagus bacaan dia
aku tgk muka pakcik tu, bersih jek
walau dh tua tp hensem
kulit cerah dan bercahaya
kagum aku melihatnye
agaknye mcm tu lah Allah pancarkan keimanan seseorang...

p/s : bulan ramadhan ni aku mudah sgt tersentuh melihat sesuatu...

2 comments:

suri said...

hurmm..rasa diri ni xsepenuhnya mengingati Allah....

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

makin hari makin lagha laa kite