Thursday, December 31, 2009

selamat tinggal 2009

masa aku tulis entry nih, haari ni 31 disember jam 8.20 mlm.maknanye 3 jam 40 minit lg nk ke tahun baru....
setiap hari yg dilalui pastinya ada pahit dan manisnya..
bertemu org2 baru yg menggembirakan hati,yang menyakitkan hati, yg menghiburkan hati, yg mengguris hati,
ada yg dapat digelar sahabat krn sentiasa disisi bukan hanye saat gembira,pelbagai ragam org yg ditemui tahun 2009.
yg seronoknye blh terjumpa teman rapat yg dah lama x bertemu.hasliza.last time i met her on 1995.then bulan 5 ritu jumpa dia balik at our workplace.happy to see u liza.ada lg ana, yam, yan n others.tq 4 being there for me...

macam2 benda berlaku tahun ni sampai xthu nk cerita.but da most sweet moment happened on 8th dec, nearly end of the year.even the ending of that moment undetermined yet, but the beginning made me happy already.whatever will be the end, that will be the agenda of next year.the short moment makes me happy enough..

what else yaaa....
da dapat lesen kete n moto, so aim utk tahun depan kumpul duit nk beli kete laa sbb moto daa beli tahun nih

byk lg benda yg berlaku tahun ni, byk jgk yg aku tulis dlm blog nih...

so tgk balik laa
hehehehehe

Tuesday, December 29, 2009

closing of 2009...



kurang seminggu lg tahun 2010 akan menjelma dan 2009 bakal ditinggalkan...
aku duk memriksa list azam 2009 yg aku lafazkan awal tahun dulu
daa tercapai ke?
antara list azam 2009 aku...

>mendapatkan pekerjaan tetap = x tercapai, hanye dpt kontrak gstt yg berakhir pd dec 2009. so tanam anggur lg laaa

>mengumpul harta = alhamdulillah.ada laa skit2 wlu x byk. my beloved motorcycle n my lappy. boleh laa dr takde

>nk dapatkan lesen memandu = alhamdulillah.target aku lesen P moto jek.tp by the end of 2009 aku berjaya dtkan lesen P kereta skali.huhuhuhu,melangkaui target, baguslaa kn


>nk dapatkan steady boyfriend a.k.a bakal suami = x dapat lg laa. nk cri boyfriend senang, tp yg stok leh wat suami tu yg susah. but stil waiting for an answer from someone...hmmm what will it be yaa????

conclussion = 50% achieved
so yg the rest tu dikitar semula di tahun 2010 laaa
ok x?
hehehehe

mari shalawat by wali band

menarik lirik lagu ni. sae yg rajin leh laa download.aku x reti nk letak kt blog cmne.
huhuhuhuhu
sorry laa aku x terer lg laaa


Shalatullah salamullah, ‘ala Thaha Rasulillah
Shalatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

Daripada kita pacaran
Lebih baik kita shalawatan
Daripada kita berduaan
Nanti bakal di hasut setan

Awas jangan dekat-dekatan
Kitakan belum ada ikatan
Daripada dekat-dekatan
Mending kita shalawatan

Shalatullah salamullah, ‘ala Thaha Rasulillah
Shalatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

Bukan aku tak suka padamu
Bukan aku tak mau denganmu
Tapi aku mau liat dulu
Setebal apa imanmu

Sudahlah engkau lupakan
Anggap saja kita ta’arufan
Sudahlahku jangan kau pikirkan
Mending kita shalawatan

Shalatullah salamullah, ‘ala Thaha Rasulillah
Shalatullah salamullah, ‘ala Yasin Habibillah
Tawasalna bibismillah, wa bilhadi Rasulillah,
wa kulli mujahidin lillah, bi ahli badri, ya Allah

Saturday, December 19, 2009

novel, hanya sebuah fantasi

da lama aku tak habiskan masa dgn membaca novel

disebabkan keboringan tahap gaban, baru2 ni aku habiskan masa semalaman membaca sebuah novel. novel sekarang ceritanye lebih kurang jek.mungkin para penulis daa ketandusan idea kot.byk sykt penerbitan skrg ni.klu dlu aku biasa baca novel keluaran creatives dan rhythm jek, skrg ni dah byk pilihan.alaf 21, prima, kakibuku, adan mcm2 lg.online kt internet pn byk.
tp novel bercetak byk bezanye novel online.paling penting dr segi kualiti. novel bercetak lebih berkualiti,setanding dgn nilainye...
masa muda2 dlu zaman sek rendah, aku byk baca novel siri penyiasatan remaja.keluaran mana aku x ingat tp translation bi ke bm.ye laa dulu mana reti baca english.aku ingat kisah 5 sekawan, pasangan kembar, nancy drew dan sbagainye
selalu berangan klu laa hidup aku sehebat mereka, dpt mengembara setiap kali cuti sekolah, tp tu mimpi je laa.mak aku nk bagi?mimpi laa
lepas tu bru laa pandai nk baca novel remaja.masa tu darjah 6.pinjam novel wan ezadora.klu x silap tajuk dia fatihah.asal chinese convert muslim.menarik sgt ceritenye.latar belakang pn pantai teluk lipat.lg laa aku nk baca.tu laa start baca novel2 remaja

selepas baca setiap novel, mesti aku duk berangan sendiri, kalaulah hidup ni semudah novel...
permulaan hidup yg menarik, diikuti dgn konflik yg akhirnye dapat ditangani dgn cara yg menarik, pertemuan dgn pasangan dgn cara yg menraik n mcm2 lg yg menarik laa.lepas semua konflik diatasi, watak pn daat life yg hepi ending.huhuhuhu
cm best je kn?
tp mana hidup manusia semudah tu
pasti ada cabaran dan dugaan
yg pasti apa yg ditentukan Allah tu ada hikmahnye

terbaru aku baca novel nukilan siti rosmizah bertajuk cinta kau dan aku. thanks to mrH for suggesting me this novel. tertanye2 jgk cmne seorang lelaki yg x minat novel boleh melekat utk habiskan novel ni
lepas aku habis baca novel ni, aku masih tertanye tanye,
knp n mengapa yek?
mrH, please answer me...
tp berdasarkan pemahaman aku, mungkin jalan cerita yg agak sempoi dgn unsur2 jenaka kot. mainan perasaan pn x terlalu berat berbanding dgn novel sulung beliau yg sarat dgn mainan perasaan. disebabkan ini, mrH leh baca novel ni sampai habis kot. sbb dia ni bukan jenis yg suka membuai perasaan....

thats all about novel. ni tgh tgu masa lapang nk baca trilogi ombak rindu lak...

MAAL HIJRAH

daa beberapa dilalui since new year
tak tahu laa nk berazam apa utk tahun ni
azam tahun lepas pn x tercapai lg
nk recycle lg laa maksudnye....
nk gelak dgn diri sendiri

Monday, November 23, 2009

LoVe StoRy

LoVe StoRy

Kepada yang masih SINGLE...
Cinta ibarat kupu-kupu.
Makin kau kejar, makin ia menghindar.
Tapi, bila kaubiarkan ia terbang,
ia akan
menghampirimu di saat kau tak menduga.
Cinta mampu membahagiakanmu
tapi sering pula ia menyakiti,
Tapi cinta itu hanya istimewa
apabila kau berikan cinta
kepada seseorang yang layak menerima.

Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN.. .
Cinta bukannya mencari seseorang yang"SEMPURNA",
tetapi menemukan seseorang
yang mampu menjadikan dirimu sempurna.

Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...
Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!"
bila kau tidak benar-benar peduli.
Jangan bicarakan soal perasaan
bila itu tidak benar-benar ada.
Jangan kau sentuh hidup seseorang
bila kau hanya berniat main-main dengannya.
Jangan menatap ke dalam mata seseorang
bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan.
Hal paling kejam yg dilakukan ialah
membuat seseorang jatuh cinta,
sedangkan kau tdk berniat langsung
"UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.

Kepada yang PATAH HATI...
Sakit... luka… hancur.. patah hati...
bertahan selama kau menginginkannya
dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya.
Persoalannya,
bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu,
tetapi adalah apa yang boleh diambil dan di hayati
sebagai pengajaran dan hikmahnya.
Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA...
Bagaimana kalau jatuh cinta?
Mahu jatuh, jatuhlah!
Tetapi, jangan sampai terjerumus.
Biar selamba tapi stabil.
Berkongsilah tetapi jangan tak adil.
Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna
tidak boleh meminta apa2.
Bersedialah untuk terluka dan menderita,
tetapi jangan simpan semua rasa sakit
jika itu yang benar2 dialami.

Kepada yang ingin MENGUASAI...
Hatimu patah melihat orang yang kau cintai
berbahagia dgn org lain,
tetapi akan lebih sakit lagi
apabila mengetahui
bahawa orang yang kau cintai ternyata
tidak bahagia dengan mu.

Kepada yang takut MENGAKUI...
Cinta menyakitkan bila anda
putuskan hubungan dengan seseorang.
Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang
memutuskan hubungan dengan mu.
Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila
Orang yang kau cintai langsung tidak
mengetahui perasaanmu terhadapnya.

Kepada yang masih bertahan
MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...
Hal menyedihkan dalam hidup ialah
bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta.
Kemudian akhirnya menyedari bahawa
dia bukanlah jodohmu dan kau telah
mensia-siakan masa bertahun-tahun
untuk seseorang yang tidak layak.
Kalau sekarang dia sudah tidak layak,
10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak.
Biarkan dia pergi dan lupakan..

Saturday, November 21, 2009

my interview session

last tuesday on 17th november 2009, i attended an interview for kpli at institut perguruan dato' razali hamzah at batu rakit. feel little bit lucky as among gstt at smkso, i was da only one chosen fot the interview.

may it just my rezki eventhough i didnt know whether i'll chosen for the program or not. just pray to ALLAH.



what i want to share here was what happende during the interview. at that time i just hoping that they won't ask me regarding any facts of pelan induk pendidikan, falsafah,mission or whatever facts regarding it.the only thing that i remember only rukun negara.hahahaha am i bad?



thank Allah i had experience in teaching.therefore they ask me most about my experience none about the PIPP. i'm not good in speaking but i did tried my best.first they ask about my personal life n also my experience.they ask about english standard at my school n what did i do to cope with the problems and what r da methods i used.
the most funniest part is that they asked me to sing an english song.but due to the nervousness, i cant remember any song.n later they ask me to sing twinkle2 little star but i cant.the final question they asked me was how did pk2 at my school looked like.they ask me to describe how did cikgu wan su look like.i just said what appear in my mind.

thats all about my interview. i just hope i'll get it as my parents really put deep hope on me

Tuesday, November 17, 2009

this is how girl should be treated

THIS IS HOW EVERY GIRL SHOULD BE TREATED
AND THIS IS HOW I WOULD TREAT EVERY GIRL
To every guy that's said, "Sex CAN wait"'
To every guy that's said, "You're beautiful."
To every guy that was never too busy to drive across town to see her.
To every guy that gives her flowers and a card when she is sick or down.
To every guy who has given her flowers just because thats how he rolls.
To every guy that said he would die for her.
To every guy that really would.
To every guy that did what she wanted to do.
To every guy that cried in front of her. ....
To every guy that she cried in front of...
To every guy that holds hands with her.
To every guy that kisses her with meaning.
To every guy that hugs her when she's sad.
To every guy that hugs her for no reason at all.
To every guy who would give their jacket up for her.
To every guy that calls to make sure she got home safe.
To every guy that would sit and wait for her for hours just to see her for ten minutes.....
To every guy that would give his seat up...
To every guy that just wants to cuddle.
To every guy that reassured her that she was beautiful no matter what.
To every guy who told his secrets to her.
To every guy that tried to show how much he cared through every word and every breath.
To every guy that thought maybe this could be the one.
To every guy that believed in her dreams.
To every guy that would have done anything so she could achieve them.
To every guy that never laughed at her when she told him her dreams.
To every guy that walked her to her car and opened the door.
To every guy that gave his heart.
To every guy who prays that she is happy even if you are not with her.
Not many girls appreciate nice guys anymore...
And because of this, there are not many left out there...
This is how every girl should be treated."

Wednesday, November 4, 2009

STUDENT HARI NI

dunno to say what happend to da attitude of students these days
not same as i was before
we really respect our teacher
whoever or whatever kind of teachers they r..
even cikgu ganti pn dihormati
tp student hari ni?
terlalu riak dan ego
bg mereka guru ni pn cm kawan2 diorang jek
klu dulu kite nk kutuk cikgu kutuk belakang je,
tp sekarang dgn beraninye kutuk kt depan je
seolah-olah guru ni cuma bahan senda gurauan shj
bukan shj pada aku tp jg guru2 lain
tak ke bangang namanye..
yg aku thu,sebaik mana pn cikgu tu,
dia tetap cikgu n kite takleh buat dia mcm kwn2 kite
aku pn tak faham dgn student skrg
bg aku ramai yg blh diletakkan dlm kategori kurang ajar
klu ada student yg baca,lantak korg laa
tak puas hati?
tu hakikat laaa
ingatlaaa
apa yg korg buat hari ni akan terjadi pd korg sendiri
korg akan rasa mcm mana rasa tak dihormati
BEWARE!!!!!

Tuesday, October 27, 2009

LUAHAN HATIKU...


setiap hari terbaca di dada akhbar atau majalah tentang akibat dr kebodohan wanita yg terlalu mempercayai lelaki...
bukan ditujukan buat pasangan yg telah terjalin ijab dan kabulnye
tetapi buat yg telah berkahwin tetapi belum bernikah...
setiap insan pernah terlanjur melakukan dosa dan kesalahan
tetapi Allah telah memberi setiap kite peluang utk bertaubat seluas-luasnye selagi nyawa tidak berada dihujung tanduk..
tp berapa ramai yg sedar?

Allah telah menciptakan lelaki utk melindungi wanita
kepercayaan diletakkan pada khalifah Allah yg 1 ini
utk memimpin ke arah kebenaran
utk melindungi dr kecelakaan
utk membimbing ke arah jalan yg diredhaiNya
tp brapa ramai lelaki yg memegang teguh amanah ini?

saat seorang wanita meletakkan kepercayaan pd seorang lelaki
kononnya seorang kekasih
ramai yg mengambil kesempatan atas kebodohan wanita itu...
memujuk merayu agar diserahkan sebuah kehormatan yg sepatutnye milik suaminya yg sah
ramai yg terkulai layu dlm dakapan lelaki durjana
bg yg belum terlambat, sedarlah
renungilah knp Allah meletakkan batas di antara kita
krn mulianya kite sbg seorang wanita...
setiap kebodohan kite, kite sendiri yg menanggungnya
andai rahim disinggahi benih hubungan haram itu,
siapa yg harus menanggung?
wanita itu sendiri
di mana jantan dayus yg selama ini mengaku kekasih?
yg berjanji melindungi?
akhirnye berlaku 1 pembunuhan
janin digugurkan
bayi dibuang
seolah tidak bernilai
di mana nilai kemanusiaan?

duhai gadis puteri islam
insafi diri sebelum terlambat
jdkan kebodohan kita selama ini 1 pengajaran
perjalanan masih panjang
biarlaa dirimu digelar tidak laku krn tiada couple
relakan dirimu menunggu si dia yg dijanjikan Allah
yg mampu membawamu ke syurga Allah
bukan yg menginjak maruahmu di hujung kakinya...

duhai lelaki khalifah Allah
kami dijadikan dari tulang rusukmu
dekat dgn hati utk disayangi, dikasihi dan dilindungi...
bukan dkat dgn tangan utk dipukul ditampar,
bukan di kaki utk disepak terajang,
juga bukan di kepala utk dijunjung
tp dekat dgn hati...

Saturday, October 24, 2009

di mana seliparku....

tak pernah dlm sejarah hidup aku selipar hilang kt kenduri
nk dijadikan cerita,
semalam g kenduri junior zaman skolah dlu kawin
pastu g laa masuk rumah jumpa pengantin
bila turun balik nk g mkn, tgk selipar da takde
buat muke toya jek duk tgu selipar tu
intai2 kt kaki2 org kt situ xde lak
heran jgn sape yg rembat
bukan selipar lawo pn, da buruk tau
dgn menebalkan muka, aku pinjam selipar tuan rumah
sambil ceduk nasi, aku intai2 jgk tgk kot2 ada sape2 hntar selipar tu
tp xde gak
tp masa ambik lauk,bila aku berpaling jek, selipar tu da ada kt situ balik
hish!!1sape laa ambik
rugi xleh tgk muka org tuh

duhai student....

esok ahad maknanye da start skolah
sebut pasal sekolah, aku mesti teringat kt student2 aku
last week on thursday was last day for my student
he being dismissed from school due to disciplinary problems
i knew it was his fault
tp yg x puas hatinye, nape laa time hujung tahun da nk exam bru nk buang skolah,bru nk gantung skolah.knp x awal2?
kesian aku tgk student2 aku tuh
nk kate pengetua x ada, da msuk awal september ritu,
pengetua xde pn, kn pen kanan ada
kn dia memangku semua tugas tu?
rugi sgt bila da blajar dr awal tahun tp in the end dibuang sekolah just few days before the exam.what a waste?
tak suka dgn keadaan nih
wlupn student aku nakal, tp dia masih ada smangat nk belajar
aku bukan nk banding2 student aku
bg aku semua sama jek
tp yg aku geram, ada sorg budak cina kt 1 kelas tuh
dr awal tahun slalu ponteng kelas or ponteng skolah,merokok,siap edar rokok lg,x hormat guru langsung,rambut panjang, pakaian x kemas,kuku panjang n diwarnakan
TAPI.....
xde lak apek ni nk dibuang skolah
WHY WHY WHY WHY??????
bcoz he is a chinese????
dunno wat to say
xnak laa pulak nti aku dikatakan cuba provok lak kn
tp hakikatnye????

Saturday, October 17, 2009

kek 'bidan terjun'



this is my mocha chocolate cake. as usual i'm only da bidan terjun to do this stuff. just to help 1 of my fren. her brother getting engaged tomorrow. as she cannot find suitable cake as hantaran, she asked me to make 1. n this is da result. not good but i think it is ok rite?

Sunday, October 11, 2009

RAYA 1430

semua gambar ni diambil pd syawal yg lalu....




sesi kunjung mengunjung...
da most pretty babe!

pagi2 sebelum bertandang

my bro joe

my very best fren sufiah

my bro are-peace

my beloved parents

my youngest bro aus

2 adikku yg perasn cun

with acik


with angah



Saturday, October 10, 2009

GLOOMY DAYS



lately setiap hari hujan
nasib baik time petang
klu tak susah diriku yg merempit nk g skolah
petang semalam g jerangau menjenguk nenda 'tercinta'
pakcik aku suruh kitorang ni tido rumah dia
ngada sgt
malas nk layan
dia nk jejak kaki rumah kau pn susah
ada hati lak nk suruh aku tido rumah dia
bukan nk balas dendam, tp sendiri beringat laa

da laa on da way balik hujan
memg sejuk sampai nk demam
tp syok gak sbb da lama tak mdi hujan
huhuhuhu
terasa cm kecik2 dlu
mdi hujan
sweet childhood....
da la jerangau n rumah aku tu bukan dekat sgt
ditambah dgn hujan lebat memg sgt2
tetiba kt on da way dh nk sampai,
ada lak konvoi polis bermotosikal
nk g mana tah
terpaksalaa kami rakyat jelata ni bg laluan
depa takut demam kot
kami rakyat ni sakit pn takpe...

last week,ribut yg tiba2 melanda dungun dgn hebatnye
tak semua tempat yg rasa pusaran angin tuh
tp tempat yg jd laluan tuh boleh merasa kesannye
ada yg terbang atapnye
ada yg ranap bangsalnye
mcm2 laa
tp kt rumah aku, pokok mangga jek yg tumbang
Alhamdulillah, tak hempap rumah aku
utk tgk antara kesan2nye, leh tgk kt www.dungun.net
a day later bru baca paper mentioned that there was 3 disasters happened
sumatera=eartquake
samoa=tsunami
philipines=kesatnaa

alhamdulillah, none had crush on malaysia
Praise to Almighty Allah....

Monday, October 5, 2009

rindu memaksaku menyayangimu...

video

baru-baru ni aku terdengar lagu ni.sound nice.therefore wanna share with all of you...aku suka lagu oldies cmni.hehheheheh.as long as bahagia la kn.

Sunday, October 4, 2009

SELALU MENGALAH.....

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku

reff:mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernah kah kau berpikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku
masih bisa bersamamu

lagu ni khas bwt sorg "kawan" aku....
dia yg perkenalkn lagu ni but now aku dedicate lgu ni kt dia
susah nk faham apa yg ada dlm otk org nih
suddenly silence war between us
but this time aku da malas nk bertanye...
klu tanye pn membazir air liur jek
silap2 hari bulan dia letak tanda soal lg kt aku
tak ke menderita jiwa raga aku ni
da byk da question mark dia letak kt dlm hati n otak aku sampai da full disk daaa

Sunday, September 13, 2009

A BUSY MONTH

ramadhan tahun ni paling buzy bg aku
bukan sebab aku ambik tempahan raya
tp rasa hari tu pendek jek
kul 7 da g keje
kul 3 balik
lpas smayang rehat jap dah kena turun dapur
pastu semyang asar
kejap je da magrib
bukak puasa
mandi solat magrib, g terawih
balik da kul 10 lebih
iron bju, ngantuk tido
persiapan raye pn takde mood nk buat
tak tau laa apa jd tahun ni
huhuhuh
pengisian ramadan?????

Thursday, August 27, 2009

AHLAN WASAHLAN YAA RAMADHAN....

lambat dah nk ucapkan selamat menyambut ramadan almubarak nih
it suppose to be few days b4 ramadan
lots of things occured
yg paling tak tahan internet kt rumah problem
entah apa pnykitnye
da 2 mgu sakit

n lately bawak my daddy pergi klinik kt kerteh
ada problem skit
so kena g berulang kali
take lots of time
kerteh tu bukan dekat
especially klu naik motor cm aku..
but its ok
for da sake of my beloved daddy

berbalik pd tujuan asal
selamat menyambut ramadan semua
semoga segala amalan diterimaNya
sam2 laa kite mengimarahkan bulan mulia nih...

Friday, August 14, 2009

puisi ketika cinta bertasbih

puisi ni blh dilihat di filem ketika cinta bertasbih
penulis asalnya aku tak pasti
but it sound sweet for me
so i wanna share it with u
satu watak dalam filem itu ditanya
"pada pandangan dia, cinta itu apa ya?"
ini laa jawapannya



cinta adalah kekuatan
yang mampu mengubah duri jadi mawar
mengubah cuka jadi anggur
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibbah
itulah cinta...



sekalipun cinta telah kuuraikan
dan kujelaskan panjang lebar,
namun jika cinta kudatangi
aku jadi malu pada keteranganku sendiri
meskipun lidahku sudah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah,
cinta ternyata lebih terang,
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya,
kata-kata pecah berkeping-keping
begitu sampai kepada cinta...
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring dalam lumpur,
cinta sendirilah yang menerangkan cinta
dan percintaan...

Wednesday, August 12, 2009

fall in love...AGAIN????

recently i think i did fell in love with someone...
we did have official declaration
since he seriously said he want me
however he keep saying it all bt ALLAH's will
yaa it is true
after that declaration, i changed my status
but he did not do the same
quite dissapointed
then he turn missing
cannot be reached by call or sms
he did not reply my email or my fren's email
he kind of ignorance for whatever happen to me
so what r u guys thinking about my boyfren (if he is)...
perhaps he read this
i am the type that hard to fall in love
when i accepted a person
i really want to be with him
but apparently he didnt
i was really hurt

when everything turn like this
i keep thinking again of what i want to do before
as far as matter concern about love
must be set aside
fall in love only with my husband
who is going to be my husband?
anyone who came to see my parent and accepted by them
means accepted by me

so should i continue with this plan?????

what was really i felt????

dunno wat happened to me

felt like something lost here in me

i feel like i really sick

not just physically but it more deep mentally

i really sick!!!!!

Saturday, July 25, 2009

another wedding ceremony -milah n eddy

hello there
today is 25th july 2009.my cousin get married today
MAY ALLAH BLESS BOTH OF YOU.....

i just have another comment about people in our society
i know that it wasnt a problem here at my place but other
place as well
the topic that i want to share is the attitude of certain people who love to give orders
but refuse to it by herself or himself
all what they did is giving or
you do this, you do this you do thing
acting like they are the only person who knew what to do.
i really sick of people like this
but the reality is, there are lots of people like this!
there was 2 persons of this kind at my uncle during the pereparation of the wedding
1 of them keep claiming that she do not know to d all kind of works.the most funny thing is she claims she do not know how to fry dried fish.hahahahaha
dont u think it is funny?
another 1 claim she can do knew to do everything, but in other hand, she keeps ordering us to do all of that kind of things.
dont she sound stupid?
my solution to this problem?
i just ignore both of them!hahahahahaha
i keep doing on my work
the work that need only 1 person to do it = boiling eggs for bunga telur n souvenir for the guest
it also a new experience for me as a new task given to me, i need to prepare the food for "makan beradap". jd bidan terjun laaa....
prepare doest not mean only prepare but means i need to cook
it is questinable whether i inherit my father's ability to cook
therefore i just try my best
woke up as early as 4.00 am to prepare al of these...
you can refer to the pictures below
does it too bad?









Monday, July 13, 2009

JIKA ENGKAU PERGI

dulu takde hati lansung nk tgk cite yusuf masa tayang kt tv3.
tp bila denagr hasni wat caller ringtone,cam best lak
tgk lirik dia pn menarik
so, sama2 laa menghayatinye

Written by Imran Ajmain/Sulu Sarawak
Composed by Imran Ajmain
Arranged by Eddie Marzuki

Verse 1
Bermulanya semua hanya dengan rasa
ada saja yang tak kena
Rupanya kau berkasih
Menyingkir setia
Sandiwara penuh dusta

Prechorus 1
Kini ku beri satu amaran
Jangan nanti jadi cabaran
Aku ingin kau memadam kenangan
Menjadi mimpi berterbangan

Chorus
Jika engkau pergi,
bulan dan bintang tetap masih di langit
Jika engkau pergi,
air mengalir takkan berhenti
Jangan khuatir tentang diri ku
Ku janji takkan merindui mu

Verse 2
Bermusim resah hadir membelai
Menyentuh hati kecewa
Janji sehidup semati
Tinggal tiada lagi
Impian hancur depan mata

Prechorus 2
Semakin terungkap kepastian
Biarlah ku rela melepaskan
Pada mu cinta cuma lah mainan
Sekadar untuk senda bersama

Chorus
Bridge
Puas sudah ku berikan engkau segalanya
Jalan cerita pun nyata akan berubah

Solo/Music Break

Chorus to End

blues day

just arrived from kl this morning
very tired since i didn't get really enough sleep since last few days
got headache after travelling by bus

i went to UIA on friday n met my most adorable lecturer mdm ramizah
actually i pay her a visit since i cant manage to visit her
when she undergo the operation the other day
she is better right now
suprisely, she is always beautiful day by day
the best part, she looks like a 30yrs old lady,not a 40s
hehehehhehe
she gave me n hasni yakult drink,chocolate from her uniqe bowl n a piece of yummy biscuit
thanks ustazah
then me n hasni went to aikol cafe
the most missed port of aikol
as usual,we go straight to nasi ayam stall
i ate nasi ayam n hasni bihun soup
the taste still da same but little bit salty

then, we go to central of UIA as ustazah said there are few new caterers at the central
she suggest us to go to evoke cafe which replace gallery
she said there r variesties of foods to b chosen
yes it is true as when i went there,
there r still lots of "lauk" to be chosen
but as wee both already full, we decided to have drink there
we choose to drink laicikang
just to compare with laicikang that sold at downstairs' stall
anyway, it looks colourful
but.....
unfortunately the taste was bad
the sagoo wasnt cook properly
so i cannot eat it
i still prefer laicikang from downstairs
the traditional one
with kembang semangkuk,jelly,nuts n lots og other stuff

then,we went to the mart that basically sell all stuff of UIA
basically the sticker,pen,mugs and others
but i was really hurt due to the attitude of the staff sister that work there
i think she really immaner
my fren also has the same opinion
the way she treat us really bad
i hope she will improve herself
customer always right
i'm not condemning her, but she speaks like we r not at her level!!!

then i went back to damansara damai to haslina's house
need to rest as we have lots plan for the next day
anyway,i got headache due to travelling by bus
my old problems since i was a student......

Saturday, July 4, 2009

UNTUK PARA GADIS



ni artikel yg kawan aku bg few years ago.tak tahu laa kebenranye.


but lets try yaaa.





Menjaga kejelitaan semulajadi (natural beauty) dengan tidak memakai bahan-bahan luaran tetapi menjaga emosi, fizikal dan mental.


Gunakan masa untuk perkara yang berfaedah dan tentukan wawasan secara objektif, jangan banyak angan-angan.


Tidur awal setiap malam dan bangun awal setiap pagi untuk solat subuh.


Jangan tidur siang hari.


Menjaga suara. Latih diri bercakap dengan nada yang lembut, tidak sengau atau suaranya terlalu kuat.Menjaga cara berkata-kata. Biasakan menggunakanperkataan yang melambangkan keluhuran budi seperti 'tolong' serta 'minta maaf'.Jangan gunakan perkataan yang terlalu beremosi seperti bosan, sakit hati,menyampah, benci dan sebagainya kerana ia akan menyebabkan muka jadiberkerut dan masam.


Menjaga kulit. Keebrsihan sentiasa dijaga. Makanan yang berupa ulam-ulam yang wangi serta sayuran dan buah-buahan segar patutselalu dimakan.


Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit.


Menjaga muka. Tangan perlu sentiasa bersih dan lembut.


Jangan gunakan bedak yang bukan-bukan. Selalu menggunakan bedak sejuk untuk menjaga kulit muka.Jangan banyak berangan.


Menjaga rambut. Ia mahkota kejelitaan gadis. Bersihkan rambut tapi jangan terlalu kerap. Bila bersikat, ulangi sikatan keseluruh bahagian kepala 100kali untuk menjadikan rambut subur dan berkilat. Ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas.


Menjaga cara berberjalan. Latih cara berjalan. Jauhidari berjalan mengengkang atau tangan terlalu dihayun. Langkah jangan terlalu besar.Berjalan jangan terlalu laju. Badan jangan terlalumembongkok atau tegak.


Leher jangan terteleng (senget sebelah). Muka elok ditundukkan sedikit.Menjaga gerak-geri. Bila duduk di atas lantai duduklahdengan cara bersimpuh. Kalau duduk di atas kerusi, eloklah sila panggung. Jangan mengangkang. Tangan jangan terlalu digerakkan bila bercakap. Cara bergerak biarlah lemah-lembut.


Menjaga senyum. Latihlah senyum jangan tersengeh.Tutup mulut bila ketawa.Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tapi untuk tujuan baik.Menjaga mata. Mata janganlah terlalu liar memandangsekeliling. Tundukkanmata dan memandang hanya kepada apa yang sedang andahadapi. Jangan terlalukerap mengerdipkan mata. Usah terlalu kerap menjelingwalaupun kepada buahhati anda.Menjaga kehormatan. Sentiasa bertemankan ibu atausaudara bila keluar. Mintaizin ibubapa. Pakaian sopan. Pulang seawal mungkin.Menjaga sikap. Taat beragama. Jangan bohong. Jauhidari merungut. Jauhi darimenjadi amat cerewet dan jaga hati orang lain

PROBLEM WITH GUYS



If u TREAT him nicely, he says u are IN LOVE with him;
If u Don't, he says u are PROUD.
If u DRESS Nicely, he says u are trying to LURE him;
If u Don't, he says u are from KAMPUNG.
If u ARGUE with him, he says u are STUBBORN;
If u keep QUIET, he says u have no BRAINS.
If u ! are SMARTER than him, he'll lose FACE;
If he's Smarter than u, he is GREAT.
If u don't Love him, he tries to POSSESS u;
If u Love him, he will try to LEAVE u.(very true huh?)
If u don't make love with him., he says u don't Love him;
If u do!! he says u are CHEAP.
If u tell him your PROBLEM, he says u are TROBLESOME;
If u don't, he says that u don't TRUST him.
If u SCOLD him, u are like ! a NANNY to him;
If he SCOLDS u, it is because he CARES for u.
If u BREAK your PROMISE, u Cannot be TRUSTED;
If he BREAKS his, he is FORCED to do so.
If u SMOKE, u are BAD girl;
If he SMOKES, he is GENTLEMENT.
If u do WELL in your exams, he says it's LUCK;
If he does WELL, it's BRAINS.
If u HURT him, u are CRUEL;
If he HURTS u, u ar e too ! SENSITIVE!!
& sooo hard to please!!!!!
If u send this to guys, they will swear that it's not true.......
but if u don't, they say u are selfish.....

Friday, July 3, 2009

MULIA SEORANG WANITA




Diciptakan wanita itu,
lembut fitrahnya…
Halus kulitnya, manis tuturnya…
Telus hatinya membisik di jiwa…
Bukanlah wanita itu lemah…
Bukanlah wanita itu sering bertemankan…
Tangis dan sendu….

Tapi disitulah tersimpan kekuatannya..
Menjadi “izzah” yang paling gah..
Malah lebih gah dari keegoaan seorang lelaki..
Lembut wanita bukanlah lemahnya…
Tapi lembut wanita kerana itu senjatanya…
Wanita yang beriman lebih tinggi martabatnya…
Dan wanita yang soleh itu…
Lebih baik dari ribuan lelaki yang soleh…


Bukanlah fitnah kiranya ar-Rijaal dan an-Nisa’
Sama-sama mejaga kehormatan mereka…
Al-Haya’ itu wujud dalam diri setiap insan…
Wujudnya ia seiring dengan nafas insani..
Kerana Al-Haya’ itulah pakaian iman setiap wanita…
Indahnya Al-Haya’…
tercipta sebagai pembeteng diri…
Leburnya Al-Haya’, runtuhlah imannya…

Diciptakan wanita ibarat sebiji epal…
Epal yang tidak berkualiti…
Mudah dicari…
kerana berguguran di tanah…
Tetapi epal yang tak mampu dicapai…
Epal yang berada di puncak..
Susah dipetik,susah digapai..

Diciptakan wanita itu indah budi pekertinya….
Dari rusuk si lelaki…
bukan dari kaki untuk dialasi…
Bukan dari kepala untuk dijunjung…
Tetapi dekat dibahu untuk dilindung..
Dekat juga di hati untuk dikasihi..
Indahnya wanita seindah mutiara kasih..

Wednesday, July 1, 2009

MENGEJAR KESEMPURNAAN


Jika kamu memancing ikan....

Setelah ikan itu terlekat di mata kail,

hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia

semula ke dalam air begitu saja....

Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya

ketajaman mata kailmu

dan mungkin ia akan MENDERITA

selagi ia masih hidup.


Begitulah juga .......

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN

kepada seseorang...

Setelah ia mulai MENYAYANGIMU

hendaklah kamu MENJAGA hatinya....

Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....

Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu

dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN

segalanya selagi dia mengingatmu. ..


Jika kamu menadah air biarlah berpada,

jangan terlalu mengharap pada takungannya

dan janganlah menganggap ia begitu teguh....

cukuplah sekadar KEPERLUANmu. ..

Apabila sekali ia retak....

tentu sukar untuk kamu menampalnya semula.....

Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya

mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....


Begitu juga jika kamu memiliki seseorang,

TERIMALAH seadanya....

Janganlah kamu terlalu mengaguminya

dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA....

Anggaplah dia manusia biasa.

Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN

bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. ...

akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA

boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....


Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...

yang kamu pasti baik untuk dirimu.

Mengenyangkan. Berkhasiat.

Mengapa kamu berlengah,

cuba mencari makanan yang lain..

Terlalu ingin mengejar kelazatan.

Kelak, nasi itu akan basi

dan kamu tidak boleh memakannya.

Kamu akan MENYESAL.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....

yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.

MENYAYANGIMU. . MENGASIHIMU. ..

Mengapa kamu berlengah,

cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar KESEMPURNAAN.

Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA a

pabila dia menjadi milik orang lain..

Kamu juga yang akan MENYESAL......

Saturday, June 27, 2009

PERSARAAN PENGETUA

ni gambar2 sepanjang persaraan pengetua


pengetua disandingkan sorg diri


persembahan silat

tandatangan buku tetamu




upacara semat reben



kami2 yg interframe





Monday, June 22, 2009

Alphabet of Happiness...


A--Accept

Accept others for who they are and for the choices they've made even if you have difficulty understanding their beliefs, motives, or actions.


B--Break Away

Break away from everything that stands in the way of what you hope to accomplish with your life.


C--Create

Create a family of friends whom you can share your hopes, dreams, sorrows, and happiness with.


D--Decide

Decide that you'll be successful and happy come what may, and good things will find you. The roadblocks are only minor obstacles along the way.


E--Explore

Explore and experiment. The world has much to offer, and you have much to give. And every time you try something new, you'll learn more about yourself.


F--Forgive

Forgive and forget. Grudges only weigh you down and inspire unhappiness and grief. Soar above it, and remember that everyone makes mistakes.


G--Grow

Leave the childhood monsters behind. They can no longer hurt you or stand in your way.

H--Hope

Hope for the best and never forget that anything is possible as long as you remain dedicated to the task.

I--Ignore

Ignore the negative voice inside your head. Focus instead on your goals and remember your accomplishments. Your past success is only a small inkling of what the future holds.


J--Journey

Journey to new worlds, new possibilities, by remaining open-minded. Try to learn something new every day, and you'll grow.


K--Know

Know that no matter how bad things seem, they'll always get better. The warmth of spring always follows the harshest winter.


L--Love

Let love fill your heart instead of hate. When hate is in your heart, there's room for nothing else, but when love is in your heart, there's room for endless happiness.


M--Manage

Manage your time and your expenses wisely, and you'll suffer less stress and worry. Then you'll be able to focus on the important things in life.


N--Notice

Never ignore the poor, infirm, helpless, weak, or suffering. Offer your assistance when possible, and always your kindness and understanding.


O--Open

Open your eyes and take in all the beauty around you. Even during the worst of times, there's still much to be thankful for.


P--Play

Never forget to have fun along the way. Success means nothing without happiness.

Q--Question

Ask many questions, because you're here to learn.


R--Relax

Refuse to let worry and stress rule your life, and remember that things always have a way of working out in the end.


S--Share

Share your talent, skills, knowledge, and time with others. Everything that you invest in others will return to you many times over.


T--Try

Even when your dreams seem impossible to reach, try anyway. You'll be amazed by what you can accomplish.


U--Use

Use your gifts to your best ability. Talent that's wasted has no value. Talent that's used will bring unexpected rewards.


V--Value

Value the friends and family members who've supported and encouraged you, and be there for them as well.


W--Work

Work hard every day to be the best person you can be, but never feel guilty if you fall short of your goals. Every sunrise offers a second chance.


X--X-Ray

Look deep inside the hearts of those around you and you'll see the goodness and beauty within.


Y--Yield

Yield to commitment. If you stay on track and remain dedicated, you'll find success at the end of the road.


Z--Zoom

Zoom to a happy place when bad memories or sorrow rears its ugly head. Let nothing interfere with your goals. Instead, focus on your abilities, your dreams, and a brighter tomorrow.

Friday, June 19, 2009

selalu mengalah

kawan aku yg perkenalkan lagu ni kt aku
cam best jek
so aku nk share kt cni

Lirik lagu Seventeen – Selalu Mengalah

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini
pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku

mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernah kah kau berpikir
sedikit tentang hatiku
mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku
masih bisa bersamamu

Wednesday, June 17, 2009

SCHOOL DAY FEVER!!!

ni mgu pertama sekolah
bese org keje ofis yg lain akan kata monday fever
tp aku tak tau laa
lpas 2 mgu cuti, terfikir gak nk wat apa dlm kelas
cam tak prepare jek
ahad ada byk kelas
dr 1st class in da morning
ramai failure dlm kelas aku
alasan diorang BI sgt susah
siap tuduh aku kedekut markah lg
hahahaha
sadis tul
the truth is, i was very kind as i give the lots of marks
even according to marking scheme, it not markable.

student kelas 4E pn sama
entah laa

mgu ni jgk aku sgt rugi dr segi P&P
sebabnye sebelah pg hri isnin n selasa ada rehearsal utk
majlis meraikan persaraan pengetua smkso
bila dh lepas rehat lak, ramai student yg dh hilang
jd tak dapat laa nk ajar semua student
tp mana yg tinggal tu aku tetap ajar
patutnye minggu ni discussion utk soalan exam pertebgahan tahu hri tuh
tp nampaknye aku bincang sorg2 je la

hri ni lak majlis persaraan tuh
mcm2 acara meraikan pengetua
siap jd pengantin solo atas pentas
heheheh
lunch lak kt hotel uitm
tp malangnye aku dh takde kamera skrg
tak leh laa nk interframe amik gambar
nk publish kt cni pn takleh la
tp tgu laa kot2 leh rembat dr org lain nti....

Wednesday, June 3, 2009

31st may 2009

tak tahu camne ni jd camni,puas dibaiki tetap nk senget gitu.so terpaksa laa korg sengetkn kepala nk tgk gambar nih. semua pic ni ambik kt teluk bidara





ni masa tgu cik lina dtg jemput.nk g kenduri naemah hri tu

dgn cik wan fadhilah kt pantai lepas kenduri

ni dgn cik norazlinawati

dgn puan naemah









tak banyak benda yg nk dikomen, just happy to see my friends happy










Wednesday, May 27, 2009

GET WELL SOON USTAZAH

hri ni baru bukak blog ustazah ramizah
terkejut bila terbaca catatan ustazah
dia akan dibedah
just hope she will get well soon

ustazah ramizah is one of my favourite lecturer
i'm not the top student in her class bcoz i juz get c+ for her paper

i still remember when most of my senior warned me that i should not take ISLAMIC CRIMINAL LAW 2 with ustazah ramizah.she is 1 of killer lecturer!!!
but i refuse to change class bcoz in my opinion, all lecturer r da same
at that time what i magine about her was
she is an old lady with thick glasses n old fashioned
her 1st class was really suspens
then when she enter da class
suprise!!!
she looks like an early 30s lady, good appearence
with glasses but da fashionable one
hehehehe
different from what i thought about her look...
as what i always think, all da lecturers are the same

same to her
she wasnt an actual killer lecturer
as far as you follow her rule
u will be safe in her class
the most important rule was come to da class early
then do what she ask you to do
finish your work
inform her for any problem
n come prepared for her class
i think that was a basic thing for student
not a big problem
those who failed to follow the rule will face the consequences.....
so it wasn't the lecturer's fault.....

MID YEAR EXAM

walaupun exam pertengahan tahu sek menengah sedang berlansung, aku susah nk tgk muka exam fever di kalangan student aku
mostly muka main2 yg langsung tak kisah nk exam
as result, on examination day, try all da effort to cheat in exam
the worst thing is, they not even know how
to cheat wisely...
dh laa meniru, secara terang-terangan lak...
tak ke 2 kali bodoh namanye......

aku dh siap tanda kertas exam form 4 n 5. most of them are the failure
maybe they not good in english
but they not following my advice on how to get mark in examination.
maybe they cannot get high marks
but at least they will be able to get some mark instead of ZERO!!!!!
they do not try to have any effort to get marks
this is da problem of students nowadays
they dont want to study actually
they claim the subject make them bored
but they cant even score in their favourite subject
english is student's most dislike subject.
but that wasnt an excuse not to learn
i started from zero before i achive this level!!!!!

Sunday, May 24, 2009

SELAMAT HARI GURU PART 2

today nk bercerita tentang cikgu2 aku time sek men
sek men agama sultan ismail dungun
that is my secodary's school name
aku bersekolah kt sini dr 1997 sampai 2001
cikgu yg paling ingat
USTAZAH RAHIMAH-ajar pendidikan islam.dia suke duk tgk keletah aku time menulis, bukan sebab aku kidal, tp cara aku pegang pen tu pelik.
lawak lak aku rasa.
lepas tu dia ngajar aku bahasa arab masa form 3
tp cian ustazah, aku tetap tak dapat A.memg tak pandai laa arabic nih

CIKGU ZAINUN- ajar BM.suke kelas dia.tp tak tau dh dia g mana skrg
ingat lg dia bwt aktiviti surat rahsia dlm kelas.hmmmmm

SIR KHALIL-ajar english. teringat laa masa form 1 n 2.dia ajar b.i.tiap2 hari kena hafal vocab.tp alhamdulillah aku tak pnah kena denda dlm kelas dia.aku kn minat b.i.mana leh kena denda dlm kelas favret aku kn....

CIKGU MAHIYUDDIN-ajar aku BM masa aku form 2.dia cikgu yg best.tp kelas dia memg takut sbb dia tersangatlaa strict about everything termasuklaa cara buku latihan kami patut ditulis.masa form 3 dh tak nampak dia
tak tau dia g mana

CIKGU SURAYA-ajar aku geografi n bm.cikgu yg lembut n penyabar, rasanye sekali je aku pnah tgk dia marah.tu pun sebab budak laki wat hal.
dengar cerita dia sakit skrg. i just hope she is getting better

TEACHER TEH-ajar aku bi masa form 4 n 5.aku admire sgt kt dia.dia bwk new invironment kt sek aku.cikgu muda yg cantik dan bergaya lepasan luar negara.so imagine laa sendiri how she looks like sopan tp bergaya

MR RODILA- cikgu math aku masa form 4. tp dia ngajor kejap jek.then aku continue tuisyen add math dgn dia.huhuhuh
suasana berangin di belakang rumah.huhuhuh
he get married to teacher hasiah,n now dh nk masuk 4 anak dia
thank to annuar as he make me able to find mr rodila lpas lost contact for few years.

USTAZ OTHMAN-ni cikgu arabic aku masa form 4. ustaz yg ala2 macho laa.huhuhuhu.kami panggil dia "ciak" disebabkan salah ejaan che dlm tulisan jawi.hehehehe
he get married to teacher teh a year after met her kt sekolah....

Friday, May 15, 2009

SELAMAT HARI GURU

1st of all, big THANKS to all of my teachers since i was in T.A.S.K.I SURA TENGAH (1988-1990), SK SURA (1990-1996), SMA SULTAN ISMAIL DUNGUN (1997-2001), MATRICULATION CENTRE OF IIUM (2002-2003), INTERNATIONAL ISLAMIC UNIVERSITY MALAYSIA GOMBAK (2003-2008) until now. lots of memories i went through n i learned lots of things as well.
i still remember most of my teachers name.

masa kt TASKI or skrg known as PASTI, aku still ingat few names.maklumlaa masa tu kecik lg,
cikgu ana- kakak kwn aku, so often met her
cikgu yoh-very motherly. she already passed away, al-fatihah for her
cikgu yah-i met her last month,still like when she was young n tahnk Allah she still recognised me even cant remember my name.
cikgu zan-stay near my house but rarely met her.

SK SURA-sk sura sekolah tercinta,usaha tangga jaya, jadi panduan wawasan kami moga tuhan berkati, hormati ibu dan bapa, serta guru semua, berganding bahu hidup bersatu, tekun menimba ilmu.... camtu laa lebih kurang lgu sekolah aku....
ingat masa darjah 1, aku kelas 1A, guru kelas aku cikgu jahara.

cikgu jahara-aku tak tahu dia sihat lg tak skrg.never met her since finish my primary school. dia ni penyabar n lembut sgt. kelakar bila teringat dia tegur pasal keanehan rambut aku. huhuhu

cikgu hasmah-cikgu ni ajar matematik, ya Allah memg garang giler. tu laa 1st time aku faham erti takut pad cikgu yg garang.scary...

sir ramli- ajar bi masa aku darjah 3. dia ni sukekt student yg cantik, tp dia baik dgn semua student. he got few heart attack after i already finish my primary school. due to his habit of smoking. tak thu dia ada lg tak skrg. selalu teringat time dia gurau2 dgn cikgu salim.lawak tul depa 2 org tuh.really close fren.

teacher azlina- aku tak pnah rasa malu mcm apa yg teacher azlina bwt kt aku tp aku takde laa berdendam dgn dia.ingat lg masa tuh dia campak buku latihan aku jatuh sampi ke depan pintu kelas.malu nye tak tahu mana nk letak muka. rupa2nye ada kesan conteng dlm buku tuh
aku pn tak sedar time bila adk aku conteng,hampeh tul laa

cikgu rosmah- ajar aku math masa darjah 4.penyabar tul dia nih.aku ni memg lembab bab math nih,tp dia ajar gak sampi aku reti.tq cikgu.

cikgu nazri- ni laa cikgu yg pertama skali rotan tangan aku. dia ni memg suka rotan student.aku yg tak terer math lg laa, slalu kena rotan,pedih tapak tgn ni tau
bayangkan dia rotan berdasarkan berapa markah nk ckup 80.tu klu time exam.tak masuk lg bab pop kuiz sifir dia time masuk kelas.tu pn aku slu kena.sampai tangan aku dh lali dgn rotan dia tuh.masa darjah 6 time kelas mlm, dia laa yg perkenalkan past years exam question, memg letih nk menjawabnye,hmmmm
tp sbb dia aku dapat A math UPSR.
skrg dia ngajor kt sk padang pulut.entah camne laa dia skrg. garang lg ke?

cikgu zainudin- nih cikgu favourite aku.ajar bm.marah tul dia penulisan masa upsr aku tak dapat A.aku pn tak tau kt ne silapnye.
skrg nih dia jd pen kanan kt sk jerangau. terjumpa dia hri tuh masa sambutan jubli emas smkso. dh beruban dh. dia tak sangka aku pn jd cikgu...

teacher maimunah- dlu time raya tak pnah miss g raya rumah dia.destinasi wajib. cikgu ni laa yg buat aku minat belajar bhasa inggeris until aku leh dpt A dlm UPSr.tq teacher. bayangkan, aku masa drjah 4 n 5 asyik dpt C D E tp dgn usaha dia aku dpt memperbaiki keputusan aku.

tu laa cikgu2 aku time sek rendah. terima kasih cikgu2.tanpamu sape laa aku, takdenye di tahap skrg....

to be continued.....

Friday, May 1, 2009

me as a 25 years old lady

assalamualaikum...
it had been ages since the last time i put a post here
really busy lately
so i give patunghujan a break
first of all, a really big thanks to those persons who bought me this cake
i really appreciated ur effort to cheer me up for my birthday
tq fida,kak ani, rita, iffah,hana, kak dah n all of you
i was really happy
20th april 2009
means my number had increased to 25
old enough i think
i wonder, what had i gained since 25 years ago?
flying colours of upsr n pmr
dull spm
a matriculation cert
a law degree from uia
what else?hmm.....
since 25 years, i'd fulfilled my parents dreams n hope
hope i make them proud
that is da important thing
now, it is my turn to move my own step
1st of all, i really want to be a teacher since i was in my secondary school
recently i am a teacher even on contractual basis i'm happy though
i'm still keep moving to fulfill all my dreams
it wont come to me but i'm da one need to chase it

Tuesday, March 17, 2009

Sonnet 17 of Neruda's 100 Love Sonnets

The poem is by Pablo Neruda. It is Sonnet 17 of Neruda's 100 Love Sonnets

I do not love you as if you were salt-rose, or topaz,
or the arrow of carnations the fire shoots off.
I love you as certain dark things are to be loved,
in secret, between the shadow and the soul.

I love you as the plant that never bloomsbut
carries in itself the light of hidden
flowers;
thanks to your love a certain solid fragrance,
risen from the earth,
lives darkly in my body.

I love you without knowing how, or when,
or from where.
I love you straightforwardly,
without complexities or pride;
so I love you because
I know no other way

than this: where I does not exist,
nor you,
so close that your hand on my chest
is my hand,
so close that your eyes close
as I fall asleep

Friday, March 13, 2009

guess where am i??????

hi there!
guess kt mana tempat ni?
pg td aku g driving school.
on da way balik tertengok tempat ni
cm best lak
dgn tak malu berhenti ambik gambar
huhuhuhu
cam tempat perlancongan lak
air yg berolak tenang
ada bot n perahu...
tgk bot camni pn dh tahu ni
jeti nelayan





ni pergi dgn angah


world peace!!!