Friday, June 11, 2010

bila Allah tarik nikmat yang dipinjamkan

setiap hambaNya telah diberi nikmat yg x terhingga
deria rasa, anggota yg cukup dgn fungsi2 yg istimewa
kite menggunakannye tanpa menghargai
sehinggalah nikmat itu ditarik balik...

panjang betul mukadimah aku
aku pernah mengalaminye
Allah telah berikan setiap wanita 1 kelainan berbanding lelaki
aku diberi nikmat itu seawal aku berumur 11 tahun
aku selalu mengeluh utk menguruskannya setiap bulan
walaupun Allah x prnah uji aku dgn kesakitan
sehinggalah 1 hari ia tidak lg mendatangi aku
pada mulanya aku x kisah
sehinggalah aku ,melihat akibatnye
hormon kelakian mula menunjukkan kesan padaku
dan aku mula menyesali diri

kini, Allah telah mengembalikan nikmat itu
namun bersama apa yg aku x pernah alami
setiap kali ia mengunjungi aku
pasti bersama simptom yg dinamakan PMS
sakit pinggang, belakan, lutut semua ada
tp aku xkan mengeluh lg
krn itu cumaa sedikit
nk dibandingkan dgn nikmat yg lebih besar
terima kasih YA ALLAH

2 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Bersyukur juga dengan apa yang ada.. Hmmmmmm..

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

betul tu doktor...
bersyukur
lemak2 kt badan pn sy syg tau