Sunday, November 21, 2010

AKU DAN IPOH

saya dan ipoh ni banyak kenangan
orang kate tempat jatuh lg dikenang
apa lg tempat bersejarah bg saya ni

kata kak radhi, dia paling ingat kt ipoh a.k.a batu gajah atas 2 perkara
1) abg jual kopi kt pasar
2)nasi goreng ikan rebus

tp sy akan ingat ipoh ni atas sb cerite2 sedih sy di sini (xdelaa sedih sgt)

1st time sy dtg ipoh, saya datang dgn kakak
1st case dia kt ipoh
1st time sy masuk high court ipoh
besar jgk court dia
walau x jd lawyer, boleh jgk sampai tempat tu
x disangka sangka, sy terjumpa kwan lama kt ctu
mood = seronok

2nd time sy dtg ipoh, sy datang dgn kak zira
cancel g rumah kakak time tu sbb kakak terpaksa outstation
mula2 ala2 malu2 alah
tp seronok je kat sana
time ni laa sy mengalami satu pengalaman yg sgt baru
saya diragut!
takkan laa saya dapat lupakan peristiwa nih
saya dan ipoh
mood= sedih

kali ketiga saya datang ipoh pn sbb ikut kak zira
kali ini utk meghabiskan cuti raye sbb sy x dapat balik raye
kali ni memg sgt sadis
hari 1st datang saya telah demam dgn teruknye
nk bangun pn xde daya
kesian pada diri saya
bila dh sihat sikit, dikejutkan dengan pemergian ayah kak jie, kawan kak jira
cerite sedih lg menghantui saya di ipoh
apakah nasib saya dan ipoh?
namun sy tetap berjaya mengakhiri percutian saya di ipoh dgn melihat kak jira bwt semperit (xnk laa cerite sy tekan semperit x lawa)

banyak cerite sedih sy di ipoh
tp sy tetap x serik dtg ipoh
sy akan datang lg
sy nk g kenduri kawen bila org ipoh tu kawin
dia lak kate, sy ni nk berjodoh dgn org ipoh kot(jauh sgt laa)
nti sy akan rindu makcik puteri yg tgal di ipoh
walau x sempat nk ukur jalan di ipoh, sy tetap suka ipoh

No comments: