Thursday, July 8, 2010

SALAH FAHAM

bahasa yg digunakan, perkataan yg dipilih,
nada intonasi suara mahupun sms
bergantung kpd org yg kite berkomunikasi
jika silap pemilihan, kita jgk yg susah
aku pnah mengalami akibat dr silap sms
sms kn xde intonasi
ia mesti diterjemahlan sendiri oleh pembaca
aku pernah silap send msg kt ex bf aku, akibatnye, kami gaduh besar

aku pernah menghantar msg dgn nada bergurau kpd kwn sekelas aku
tp dia memandang serius

byk salah faham boleh berlaku
apabila menggunakan bahasa tanpa suara dan intonasi
penggunaan bahasa jgk mnjadi masalh especially menggunakan loghat negeri

that was what happened to me recently
aku duk bermesej dgn adk aku
then kebetulan ada kwn aku msg aku
secara x sengaja aku terreply msg adk aku kt no kwn aku nih
akibatnye, dia fikir dia juga subjek matter dlm msg tuh
yaaa aku did mention pasal dia
but not in negative way
skrg salah faham itu masih berlanjutan
dunno what to do dgn dia
apa yg aku taip kt msg tu, x sama dgn apa yg dia faham
aku syg kwn aku tuh
aku bukan dr "golongan" tuh
n i didnt mean nk lukakan hati dia
apa yg aku leh ckp apa yg dia faham x sama dgn apa yg aku tulis
aku cuma harap dia xkn lari dr aku
aku bukan kawan yg terlalu baik
tp aku bukan jenis kawan yg tikam dr belakang

No comments: