Saturday, July 28, 2012

RAMADAN KALI INI

Genap seminggu bersama Ramadan. Alhadulillah Allah memberikan kekuatan utk saya mengharunginya. Belum terlambat kiranya saya mengucapkan salam Ramadan buat semua rakan di luar sana. Semoga bulan ini dapat dipenuhi dgn amal ibadat...

My first days of Ramadan this year was perfect for me. My first sahur, buka puasa and terawih was at my hometown, perfect. Enough to give me feeling and temptation to complete my Ramadan. Awal Ramadan memg sgt penting bagi saya. Semestinya dapat bersama keluarga adalah terbaik bagi saya. So bila hari2 mendatang di Kota Warisan ni saya buka puasa sorang2 pn dh tak kisah.(memg bukak pose sorg2 pn). Hari pertama puasa, kesemua adik beradik saya berada di rumah. So, sgt seronok berbuka puasa ramai2. Penuh meja, dgn hidangan yg pelbagai.fuhhhh sgt seronok. Lepas berbuka, pakat2 nk g semayang lak. Rindunya masa tu (mode sedih lak sbb sorg2 kt cni,xde org nk berebut).

Bulan Ramadan ni juga membawa kerinduan saya pada orang2 yang telah tiada namun sgt dekat di hati...
Tahun lepas, ‘chenta hati’ dikejutkan dgn pemergian ayahanda sehari sebelum puasa. Pastinya bukan mudah utk dia dan keluarganya.

ayah teh


Tahun ni saya kehilangan orang yg dekat di hati saya. Perasaan bersalah masih menghantui saya kerana tidak dapat pulang pada hari pemergiaannya. Ayah teh, along doakan ayah teh damai di sana. Ayah teh sgt baik orgnye. Byk membantu keluarga saya. Arwah paling suka makan, bagi lah apa saja, klu kena dgn seleranya, mesti dia akan request lg. Biasanya kami akan pilih 1 hari utk keluarga kami berbuka bersama. Duit ayah teh sponsor, tukang masak, ayah saya laa. Tahun ni xde dh laa. Rindu ayah teh.
Takziah juga kpd keluarga sepupu saya abg mad di atas pemergian putera bongsunya beberapa hari yg lalu. Selepas beberapa minggu dlm keadaan tenat, akhirnya Allah telah menjemputnya. Mohd hassan a.k.a ramagos, damailah adik di sana. Pasti dia akan menunggu ibu bapanya di syurga, InsyaAllah...

Sayu pulak rasa hati nih. Emo jap...

Apapun, saya harap Ramadan saya kali ni lebih baik dari ramadan saya sebelum ni....

Love and faith
|Cik Patung|


No comments: