Sunday, February 12, 2012

PATUTLAA DIA MARAH...



Gambar sekadar hiasan

Ni Sami Yusuf yg hensem. Yang penting dia bukan P atau B

Baru-baru ni saya telah berchatting dgn beberapa org yg tak dikenali di YM. One of them is a pakistani. At 1st sy x thu pn dia org pakistan sampai dia ckp dia keje kt nilai 3. Saya pun main2 ckp,”awk ni mesti bangla yang jual2 kt nilai tu kn?”. As result, dia sgt marah dgn statement tuh. Katanya “ hey awk, bangla lain, pakistan lain laa. Cakap tu kasi betul2!” . saya terkedu seketika.

Lepas tu saya pun terfikir seketika, kenapa dia marah sgt? Then benda tu jd gurauan antara sy n my friend yeth. Bila terjumpa golongan mereka ni, secara automatik akan terkeluar ayat “tu bangla ke pakistan?”. Then kami gelak.hehehehhe.

Apalah mamat pakistan tu marah sgt kn. Malam ni kami makan kt satu restoran kt nilai, x pernah masuk pn restoran tuh. As result, kami dpt jawapan kenapa mamat pakistan tu marah sgt dgn statement saya tuh.

Sebabnya....... DIORANG LEBIH CERDIK DARI MAMAT2 NEGARA “B” TUH. Knp saya ckp mcm tu?

*org yg ambil order sy adalah Mat B, sy dh tulis terang2 kt borg order sy siap dgn no kod, tp as result, dia lansung x hntr order sy.

*org yg duk kt meja cashier masa sy nk bayar bil saya ada mat B. Lepas sy bayar bil, sy pn mintak resit, dan dia bg saya resit yg org lain. Apakah yg sy blh simpulkan? Logik ke klu bg resit org lain?

Maaf laa kpd mamat2 dr negara B tu yek. Krn kebetulan2 di atas, sy terpaksa buat kesimpulan di atas. Patutlaa mamat pakistan tu marah sgt...

p/s : itu hanya laa view peribadi saya ditambah dgn kebengangan yg mamat B tu sebabkan pd sy. But sorry to say, it is true for me. K D

No comments: