Sunday, November 20, 2011

BILA HARI HUJAN DAN SEORANG SAYA

Bangun pagi ni, rasa sejuk dh mencengkam tulang

I guess, confirm hari nk hujan

Surely after that hujan turun mencurah-curah

Untuk sesetengah orang, hujan ni bukan sesuatu yang menggembirakan

Ada yang sangat marah bila hujan tu turun

Tidakkah mereka2 ini bersyukur?

Hmmmm.......

Tapi saya suka hujan. Hujan suka, panas pn suka.

Cuma adakalanya menyukarkan pergerakan saya laa

Tapi tak kisah, bila tak boleh buat yg tu, blh buat yg ni

Contohnya...

Malam td saya rancang nk pegi pasar beli barang2 nk masak utk menyambut kepulangan parent saya esok and pegi bayar bil, tp disebabkan hujan yang mencurah2 , xdpat laa sy merempit dgn my dear brother pegi pasar.

So apa saya buat? Tarik selimut balut mcm kepompong, duk depan tv, tgk kartun yg macam2 pd hari minggu ni. Bukan tido tau, bagus kn???

Bila hujan makin lebat ni, saya terbayangkan ubi kayu rebus cicah dgn nyior parut, couplekan pulak dgn kopi O. What a heaven time hujan ni. (sebenarnye entry ni ditulis pn sbb terbayangkan ubi tuh). Meleleh jgk saliva ni. Rasa mcm skrg jgk nk g beli ubi kayu kt kedai...

No comments: