Friday, October 7, 2011

SALES ASSISTANT

hari ni kuar dgn adik2 beli barang2 skit
beli barang skit2
bandar dungun ni memg sgt kecik, so semua tempat aku masuk
and 1 tempat yang konfirm masuk ialah mydin
tp hari ni berlaku dua perkara yang cukup aku pantang kt ctu
ni just my personal opinion laa

1) aku cukup pantang bila aku masuk kedai mana2, pembantu kedai tu duk mengekor jek aku g sampai mana2. klu mengekor sbb nk bg servis ke, nk tunjuk arah ke, xde laa aku kisah, ni pandang aku atas bawah, atas bawah, macam laa aku nk mencuri kt kedai tuh.
itu laa yg berlaku kt mydin dungun td. hajat hati, aku nk beli laaa bekalan spentot sbb aku x bwk balik byk stok. tp aku ckup bengang dgn minah kt ctu, dia berdiri je kt tepi tempat tu sambil tgk aku pilih, aku beralih pn dia ikut n tgk semacam jek. namanya pilih spentot, manalah aku selesa org tgk kn, aku tgk muka dia pn dia leh tgk semacam jek. aku bukan sepahkan pn barang2 kt ctu, sentuh2 pun aku susun balik, aku move skit jek, terus dia g susun balik barang yg x sepah tu. last sekali, aku xde selera nk beli spentot baru, aku blah je laa, baik aku g beli audrey ke, secret ke, amo ke kt supermarket, xde sakit hati mcm tu, siap blh bg khidmat nasihat lg cmne nk pilih yg sesuai dgn fizikal kita, ni tak, klu aku tanye, confirm xthu apa2.

2) bila sales assistant tu maki2 customer. especially bila maki kt belakang.it happened in front of me. ada seorang lelaki tu berjalan sambil dukung anak n dia tak sedar dia dh jatuhkan 1 rak coklat.kebetulan lak adik aku jalan kt belakang lelaki tuh.adik aku tgh bwk byk barang, jd xde laa dia nk tolong angkat. adik aku pun berlalu je dr situ,aku lak berada berhampiran. tetiba kuar sales assistant dr celah rak kt ctu, keluar membebel2 marah pasal adik aku tak angkat rak tu, kononnya adik aku yg jatuhkan, adik aku memg x mendengar, tp aku yg mendengar nih panas laa jgk telinga, entah hape2 yg dicarutnye adik aku td, aku ni sabar jek, mcm nk tenyeh jek mulut minah tu, klu ye pun customer salah, tolong laa berbudi bahasa.

kerana kebengangan aku kt diorang td, x berjaya laa aku melakukan shopping yg sempurna hari nih. aku harap, pekerja2 bidang customer service ni diservis terlebih dahulu sebelum memberi servis kpd org lain.

sekian,
cik patung not in the mood

3 comments:

Teacher Maria said...

Alamak kurang asam punya salesgirl.. Buat melingkupkan bisnes orang aje

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

sy memg pantang sikit dgn org yg xde manners nih

Shu said...

bad manners is part of bad people!