Sunday, October 16, 2011

KALAU DAH SALAH TU, ADMIT JE LAA


sesaje je nk berkongsi cerita sepanjang mengukur jalan kt Nilai dgn puan hidayati hari ni.
1) beli barang kt giant, ada laaa 2 3 org depan saya, x kisah laa kn, first come first serve laaa. depan sy ada 2 org chinese teens, depan dia ada budak lelaki yg mcm dh settle bayar barang.tetiba dtg lak mak dia bg barang suruh bayar.budak cina depan aku mcm dh bengang jgk tp dia bg je laaa.tp dia tinggal barang2 tu suruh anak dia beratur and dia k
ata dia nk g belakang lagi nk ambik barang, bukan kt depan k, kat belakang.maknanya byk lg barang.nasib baik makcik tu x sempat sampai sbelum anak dia bayar brg.klu x, mesti aku kena tunggu lg.lepas anak dia dh byr, makcik tu dtg lg dgn mcm2 baraang lg kt tangan dia.cina depan aku pn sindir makcik tu sbb nk masuk line depan kitorang lg, suruh dia beratur.makcik tu mcm x puas hati, tp kena fahamlaaa, org lain beratur, nape dia xleh kn?

moralnye, silalah kite organize diri masa shopping. dh pilih semua barang baru laa gi beratur untuk bayar. klu tak, jd mcm kt atas laa, menyusahkan org lain + memalukan diri sendiri.
(kopi ni letak gula 2 sachet + krimer byk2 = sedapnyeeee)
2) saya sgt suka hot coffee kt mcD. so saya dgn puan yeth pn nk melepak kt mcD nilai depan tesco tuh, spt biasa sy sbg seorang yg patuh pada peraturan umum pn beratur laa, xde laa nk potong line nih.heheheheh puji diri sendiri lak. ada sorg budak perempuan berpakaian sopan ( saya rasa budak asasi uia a.k.a super duper junior aku or mgkin budak usim kot) beratur depan aku. bila sampai turn dia kt depan tu, mcm terlama lak. so, sy dgn tanpa rasa bersalah mencuri dengar laa apa yg berlaku. minah tu pesan 2 set mCchicken dan 1 set doublecheese. dia duk kalut kata 1 set mCchicken tu xnk air. cashier tu pn tanye laa, nk ala carte ke, dia masih lg duk ulang pesanan yg sama, lepas tu dtg kawan dia and say the same thing. aku faham laa dia xnk air. si cashier tu faham taht 1 as al carte. communication breakdown. saya agak2 budak pompuan yg berdua tu mesti tak faham apa maksud aa carte tuh. cashier tu lak x explain kt budak pompuan tuh apa maksud ala carte. saya ni dgn husnu zann nye dengan harapan dpt membantu bebudak tuh dan mempercepatkan proses dia kt kaunter tuh(sebenarnye supaya sy cepat2 dpt minum kopi yg sedap itu :P)
jadi sayapun rapat ke arah girl yg pertama itu dan berbisik "dik, klu set tu maksudnye memg ada air and fries". itu aje, x sempat nk abiskan ayat nk explain pasal al carte. second girl yg dtg kemudian tu terus jeling kt sy, then diorg ckp kt cashier semua set tu nk air jek. dh laa jeling, yg 1st girl tu lak xde pn nk berpaling muka kt sy. nk senyum or say thank you? harapan laaa kan. tp budak2 perempuan tu masih lg x puas hati membebel while waiting for their order. sampai nk balik pun terserempak dgn budak yg second tuh, masih lg dgn muka masam n menjeling. saya dgn perasaan pelik berfikir, saya buat salah ke?

komen saya : adik berdua, akak menegur sebb xnk adik berdua terus memalukan diri sendiri depan kaunter tuh. klu akak nk malukan adik, akak sound jek kuat2, ni akak bisik slow2 kan? itu pun salah ke? adik tak dengar apa org2 kt belakang akak duk komen pasal adik berdua? so tolong laa yek, klu org dh tolong tu, sila laa berbahasa sikit bila org berbudi, x luak pun klu adik senyum. ini ke UIA the garden of knowledge and virtue tu ajar adik? tolong laa jgn malukan garden tu yek. dh laa awk berdua tu yg salah n x faham, tp nk jugak berlagak n membebel mcm cashier tu lak salah,admit je laa awk berdua tu x faham.

sekian utk mlm ni.byk kali jumpa perangai yg sy x berkenan, tp malas dh nk cite, tp yg dua kt atas ni memg buat sy geram tak hengat

1 comment:

faizeswit ^_^ said...

hahaha..lucu la both stories ^_^
1)nyonya yg sengal..kalau i,i pun nek hangin ngan nyonya tu..konon xnk Q pepanjang..suh anak Q dlu then pi amik brg..apakes??
2)bodoh sombong is the most suitable simpulan bahasa for both girls ^_^ ala carte pun xtau,ada hati nk jeling2 orang..kah2..sib bek la u..kalau i,dah berdas2 kena fire..hahhahahah gelakkan dia lagi..