Saturday, October 10, 2009

GLOOMY DAYS



lately setiap hari hujan
nasib baik time petang
klu tak susah diriku yg merempit nk g skolah
petang semalam g jerangau menjenguk nenda 'tercinta'
pakcik aku suruh kitorang ni tido rumah dia
ngada sgt
malas nk layan
dia nk jejak kaki rumah kau pn susah
ada hati lak nk suruh aku tido rumah dia
bukan nk balas dendam, tp sendiri beringat laa

da laa on da way balik hujan
memg sejuk sampai nk demam
tp syok gak sbb da lama tak mdi hujan
huhuhuhu
terasa cm kecik2 dlu
mdi hujan
sweet childhood....
da la jerangau n rumah aku tu bukan dekat sgt
ditambah dgn hujan lebat memg sgt2
tetiba kt on da way dh nk sampai,
ada lak konvoi polis bermotosikal
nk g mana tah
terpaksalaa kami rakyat jelata ni bg laluan
depa takut demam kot
kami rakyat ni sakit pn takpe...

last week,ribut yg tiba2 melanda dungun dgn hebatnye
tak semua tempat yg rasa pusaran angin tuh
tp tempat yg jd laluan tuh boleh merasa kesannye
ada yg terbang atapnye
ada yg ranap bangsalnye
mcm2 laa
tp kt rumah aku, pokok mangga jek yg tumbang
Alhamdulillah, tak hempap rumah aku
utk tgk antara kesan2nye, leh tgk kt www.dungun.net
a day later bru baca paper mentioned that there was 3 disasters happened
sumatera=eartquake
samoa=tsunami
philipines=kesatnaa

alhamdulillah, none had crush on malaysia
Praise to Almighty Allah....

No comments: