Wednesday, August 31, 2011

TRAGEDI MALAM RAYA

Tragedi sehari sebelum raya + malam raya....

Few years back, terjadi beberapa perkara yg jadi memori kami adik beradik dan akan sentiasa di replay setiap kali nk tiba ptg raya. And tahun ni, kami ada cerita baru yg akan dpt kami replay utk tahun2 selepas ni.heheheh...

Klu tahun ni dan tahun2 sebelum ni kami duk bercerita tentang nasi mentah+ kos mesin air tebu yg mahal and kisah biskut raye keras sbb tersilap letak serbuk koko 2 cawan instead of 2 sudu, untuk tahun depan, cerita mestilah pasal baju raya kami.

Ptg akhir ramdhan, me n my dad pegi ke rumah pak sedara menziarah tok a.k.a nenek kt sana. Aku pesan kt adik kau suruh dia pegi ambik baju kt tailor kami. Odw balik, adk aku msg emergency, rupa2nye baju raya kami x siap.baju aku dgn acik siap tp x nampak rupa, sanggggaatttttttttt besar.bengang tul, membazir jek kain mahal aku tu sbb xleh pakai, nk jgk ckp bodoh kt org tu. I hope, Allah akn balas kt org tu sbb buat mcm tu kt kami semua. YELLOW hari raya dh bertukar jadi haru BIRU Aku dgn adk2 aku yg pompuan semua adalaa back up, tp mak aku? Apalagi, membebel laa mak aku tak berhenti kt rumah tu. Aku nk balik rumah pn takut sudah. Bila aku balik, lg laa mummy ku itu membebel sbb i was the one yg hantar baju kt ctu. Peritlaa telinga aku mendengar dendangan bebelan mummyku itu.huhuhuhu... nasib baik adk aku nk kuar mlm tu, hulur laa duit kt dia suruh beli baju lain kt mak aku, dapat laa jubah 2 helai, senyaplaa kejap mak aku tuh, senyum sampai ke telinga.heheheheheh.

Begitu laaa kisah aku di malam raya. Bukan sikit effect nye bila mak aku mengamuk baju raya dia tak siap, sampaii tahap nk main bunga api pn takut + takde mood.huhuhuhu

So tahun depan, kami akan add cite baru laaa pasal baju raya kami yg tak siap...

p/s: serik dh dgn dia, cukuplaa sekali, tu pun entah mana sepasang lg kain yg x siap dgn baju ukur mak aku.

gambar skema di pagi raya
p/s: serik dh dgn dia, cukuplaa sekali, tu pun entah mana sepasang lg kain yg x siap dgn baju ukur mak aku.

love and faith,
cik patunghujan.

1 comment:

Teacher Maria said...

sedihnya citer ..huhuhu...