Friday, August 19, 2011

SEORANG SAYA, SEMANGKUK CORNFLAKES DAN SEKOTAK SUSU

Mode entry ini ialah melayan blues (sbb tu font pun warna biru)

Beberapa hari sebelum puasa, saya telah membeli stok makanan utk bulan puasa, menu wajib saya sbg org bujang semestinya makanan segera. Makanan segera saya masih lagi makan berkhasiat, cornflakes dan susu UHT tu (x ckup berkhasiat ke?) tu utk sahur je laa. Utk berbuka sy x kisah sgt. Malangnya, saya tak makan pn cornflakes tu sampai laa dh mgu kedua puasa. Sahur sorg2,makan cornflakes dgn susu uht tu.lpas tu susu tu x habis lak, saat tu tetiba saya rindu kt housemate saya Kak Jira.terimbau kenangan dolu2 kt taman tun sardon.berdua pagi2 bersahur makan cornflakes, susu 1 kotak tu bahagi dua.puas makan cornflakes, kami tukar cereals lain lak. Tapi memg nostalgia giler laa bila teringat time tuh. Skrg xde dh peluang cenggitu. Akibatnye, pagi2 subuh hari aku terpaksa msg kak jira utk menyatakan kebluesan aku mengenangkan memori TTS tuh (hilang macho jap).gerenti dia gelak golek2 kt aku.huhuhuhu. cornflakes saya skrg tuh x habis2 lg.rasanya blh wat balik kg bwt cornflakes madu utk Hann. Teringat juga kerinduan melampaui batasan saya pada horlicks ais wak. Nasi daging pn best jgk. Adakala juga teringat pada air kelapa sirap. Mcm2 nama makanan nih, namanya Penang memg laa syurga makanan. Penang owh penang. Tempat jatuh lg dikenang, apa lg tempat gaduh jatuh bangun (belajar byk benda sih). 1 hari nti sy akan kembali lg ke sana. InsyaAllah...

p/s: Kak Jira, saya tak dapat nk telan cornflakes saya bcoz of u!

Love and faith,

Cik patunghujan yg masih blues.



4 comments:

AxraZa said...

Giler bluessss...bergenang ayor mata beb! hahaha.

kite dulu pakai susu coklat paejahhhh...hihihi. (kak zira pun rindu nasi daging tu.. :)

Radhi Dahlan said...

sudahlah.... usah dikenang kisah lama... TETIBAA..... heheheh

patunghujan a.k.a cik teruterubozu said...

kak jira~susu uht coklat n pernah terpaksa beli coffe kn?

kak radhi~ada berbaur jelez ke?hahahahah.jom laa mengutip kenagan jugek

Anonymous said...

rindu Penang yer? isi le EG-Tukar...mohon masuk ke Penang ...kui kui kui