Sunday, July 3, 2011

WEEKEND YANG SAYA SUKA

sejak dr zamaan sekolah, sampai masuk U, sy teringin sgt nk pegi pesta buku especially yg buat tiap2 tahun kt PWTC tuh tp selalu xde rezeki,tahun ni pn sama jgk. but today, dgn belas ehsan dan kesian dr kak normi, dapatlaa aku pegi pesta buku kt SACC Convention Centre kt shah alam bersempena Pesta Buku Negeri Selangor dgn rombongan pusat sumber. not bad laaa. berpinau jgk mata aku tgk buku2 tuh semua.
membuak-buak nafsu nk beli semua buku-buku tuh. namun, atas keberjayaan pengawalan diri dan kekangan poket, dapatlaa aku mengawal nafsu aku dari menghabiskan semua gaji aku kt situ. namun adalaa jgk tertangkap kt tangan aku yg tak reti duk diam nih.huhuhuhu

jom kite usha apa yg aku dapat dr pesta buku nih, sekeping dua jek gambar sbb kamera xde sih...
ni papan iklan kt luar tuh, aku snap part yg aku suka jek walau papan ni sikit punye gedang

ni masa nk balik dh sementara tgu merc 44 tempat duduk
(tudung dh comot sbb ada budak kecik tarik tudung aku masa tgh sesak2 dlm hall tuh.xlleh aku melawa skit.huhuhuh.nasib baik duk atas dukung mak dia)

bergambar kenangan lagi

jom jom tgk apa hasil tangkapan aku hari nih.huhuhuuh.lagha bebenor...

booth 1st yg aku masuk booth MOY nih.hasilnya adalah komik2 nih. siap terbeli bumper 1st APO? lg.huhuhuhuh. aku suka beg2 kertas tuh, cantik kartun2 kt situ.
tanya kt penjaga booth tu whether akan ada tak compilation khas arwah QAyyum, tp katanye xtau lg,adoiii.
anak2 murid yg pegi sekali gelakkan aku sbb beli komik ni semua, jawapan aku, dh berpuluh tahun aku baca buku pelajaran jek, so bg laa aku bca komik lak. (dalam hati~aku memg hantu kartun pn.cuma terpaksa cover depan korg jek)

sepatutnye aku tangkap novel utk kak zira, tp novel yg dia nk tu xde lak. as result, aku tersangkut dgn 2 biji novel ni.x start baca lg,tp aku harap novel2 ni best.
dh lama tak beli novel. nti klu rajin, lepas baca aku bwt report yek

ni tangkapan aku yg paling penting, novel JIBAM
dh bertahun aku cari, aku pernah ada sebelum nih, tp dh 2 kali beli tp hilang.yg ni aku nk simpan elok. sedih beb cite dia.huhuhuhhuuh
sape2 yg x pernah baca, sila baca yek

lasttttttttttt sekali of course laa yg ilmiah skit
aku beli flashcards and charts for my ABMs
beli buku latihan jgk as rujukan
n aku beli my kamus dewan for my beautiful lappy.aku ni kan malas dh nk bukak kamus yg tebal tuh.

tu jek hasil tangkapan aku. klu ongkos byk, mahunye aku beli entah hape2 lg
harap2 semua yg aku beli tu bukan satu pembaziran....

~then end~

gambar cik patunghujan syok sendiri dgn props kak kay dlm staffroom sebelum balik td.
heheehehhe
cun x cun x cun x???


love and faith
~cik patunghujan~


1 comment:

Teacher Maria said...

Bestnya buku2 yang you beli. Nak pinjam.. and you look so cute..hehehe