Sunday, June 12, 2011

SEORANG AKU DAN POS EKSPRESS

aku ni konon2 baru nk berjinak dgn soping secara online
so aku tertarik laa pada 1 benda tuh yg biasanye aku beli berharga 3 kali ganda dr harga online
pendek kata aku meng'order' n bayar laa
kakak tu pn dh pos kt aku guna POS EKPRESS sbb dia memg biasa guna yang tu
berdasarkan no tracing yg dia bg, aku pn cuba laa trace kt web pos tu
beberapa kali aku cek
since 8 june tu aku duk tgu kt rumah x g mana2
harap2 dapat laa kononnye
sampai 10 june
cek kt web dia mcm ni laa statusnye
bila dh tgk status 'item arrived at processing center' aku pn duk laa kt rumah lg, tgu punye tgu sampai ke sudah ade yg sampai nye
nk kata silap alamat, boleh pulak bil and surat lain sampai
so apa kehal nye?

bila x sampai, malamnye aku cek status, gini lak
'item to be collected at counter delivery'
apa masalahnye?
ngok ngeks sguh
aku tersangatlaa aku bengang sebenarnye
dh laa aku ni mengalami masalah transport, maklumlaa x mampu beli kenderaan sendiri lg.so mcm mana aku nk g sana kn.huh

selama ni aku duk dengar2 jek pos ekpress ni selalu ada prob klu area sini, bila kena kt aku bru laa aku thu, rasa mcm duk kt bandar dh, tp service memg LAMPIII gila. maflaa bila lepas ni terpaksa guna kurier laini. biarlaa terpaksa bayar mahal asal brg selamat sampai on time. tu yg penting kn.

ni x masuk lg cerita posmen kt kg aku kt dungun sana, pkul 1 dh start melepak kt kedai santan kt sura tuh berjam-jam, tp nk hantar surat kt rumah aku yg belakang tu sikit punye malas. ngok ngek x? posmen sebelum ni xde pn masalah gitu, byk cite pasal pos ni tp aku xnk ckp apa, aku ckp apa yg aku kena sendiri jek.klu x caya, pegi laa bos cek kt kedai santan dekat kg sura tu, time tghari ada laa kt ctu kecuali member dia yg keje kt kedai tu xde

p/s: harap2 lepas ni POS MALAYSIA boleh laa mempertingkatkan kualiti perkhidmatan mereka

No comments: