Wednesday, June 22, 2011

BOLA ITU BULAT

Entry khas ditujukan pada seorang kawan saya. Selama saya mengenali dia, tak pernah rasanya saya mendengar satu suara atau nada kekecewaan darinya.segala yang keluar dari bibirnya selama ini selalu dibicarakan dalam nada riang walaupun bercerita tentang kisah hatinya yang kecewa. Namun hari ini, saya agak terkujat dengan nadanya. Selama ini saya mengetahui betapa dirinya sangat ‘passion’ a.k.a teruja pada bidang sukan. Namun tidak menyangka kekalahan hari ini sangat mengecewakan dia. Tak dapat digambarkan betapa terdetak perasaan saya mendengar nadanya hari ini.

Awk, awk dh main sebaik mungkin, Cuma rezeki tidak menyebelahi even you did well. Teringat bila kita borak pasal game Kelantan vs Terengganu ritu, awk kata bola tu kn bulat, anything might happened. Sape2 jek blh menang kn. Tapi kekecewaan pasukan yang kalah tu xyah nk cakap laa kn. Then it happened to you today and I am speechless. Camne nk meredakan kekecewaan awk itu?

Bila seorang kawan mengadu kekecewaannye kpd sy, sy selalu speechless, xthu nk kata apa utk meredakan keresahan dia, I tried my best to give my advice or opinion but believe me, I am a good listener. They can tell me anything.

Entah apa yg saya duk mengarut ni. Cacamarba sguh.

p/s: tetiba teringat pada kawan baik saya yang selalu berkongsi rasa dgn saya dulu.kini dia sudah bahagia dgn dunia barunya, tiada lagi rasa utk dikongsi. Semoga Allah sentiasa mengurniakan kebahagiaan utk dirinya.

Love & faith,

Cik Patunghujan

No comments: