Saturday, December 19, 2009

novel, hanya sebuah fantasi

da lama aku tak habiskan masa dgn membaca novel

disebabkan keboringan tahap gaban, baru2 ni aku habiskan masa semalaman membaca sebuah novel. novel sekarang ceritanye lebih kurang jek.mungkin para penulis daa ketandusan idea kot.byk sykt penerbitan skrg ni.klu dlu aku biasa baca novel keluaran creatives dan rhythm jek, skrg ni dah byk pilihan.alaf 21, prima, kakibuku, adan mcm2 lg.online kt internet pn byk.
tp novel bercetak byk bezanye novel online.paling penting dr segi kualiti. novel bercetak lebih berkualiti,setanding dgn nilainye...
masa muda2 dlu zaman sek rendah, aku byk baca novel siri penyiasatan remaja.keluaran mana aku x ingat tp translation bi ke bm.ye laa dulu mana reti baca english.aku ingat kisah 5 sekawan, pasangan kembar, nancy drew dan sbagainye
selalu berangan klu laa hidup aku sehebat mereka, dpt mengembara setiap kali cuti sekolah, tp tu mimpi je laa.mak aku nk bagi?mimpi laa
lepas tu bru laa pandai nk baca novel remaja.masa tu darjah 6.pinjam novel wan ezadora.klu x silap tajuk dia fatihah.asal chinese convert muslim.menarik sgt ceritenye.latar belakang pn pantai teluk lipat.lg laa aku nk baca.tu laa start baca novel2 remaja

selepas baca setiap novel, mesti aku duk berangan sendiri, kalaulah hidup ni semudah novel...
permulaan hidup yg menarik, diikuti dgn konflik yg akhirnye dapat ditangani dgn cara yg menarik, pertemuan dgn pasangan dgn cara yg menraik n mcm2 lg yg menarik laa.lepas semua konflik diatasi, watak pn daat life yg hepi ending.huhuhuhu
cm best je kn?
tp mana hidup manusia semudah tu
pasti ada cabaran dan dugaan
yg pasti apa yg ditentukan Allah tu ada hikmahnye

terbaru aku baca novel nukilan siti rosmizah bertajuk cinta kau dan aku. thanks to mrH for suggesting me this novel. tertanye2 jgk cmne seorang lelaki yg x minat novel boleh melekat utk habiskan novel ni
lepas aku habis baca novel ni, aku masih tertanye tanye,
knp n mengapa yek?
mrH, please answer me...
tp berdasarkan pemahaman aku, mungkin jalan cerita yg agak sempoi dgn unsur2 jenaka kot. mainan perasaan pn x terlalu berat berbanding dgn novel sulung beliau yg sarat dgn mainan perasaan. disebabkan ini, mrH leh baca novel ni sampai habis kot. sbb dia ni bukan jenis yg suka membuai perasaan....

thats all about novel. ni tgh tgu masa lapang nk baca trilogi ombak rindu lak...

No comments: