Monday, May 3, 2010

nk submit psv hri ni


Catan saya boleh dirungkai dengan kata-kata di bawah

Aku minta pada Tuhan setangkai bunga segar,
Dia beri aku kaktus berduri..
Aku minta kupu- kupu,
Dia beri aku ulat berbulu..
aku sedih dan kecewa..
namun kemudian,
kaktus itu berbunga, indah sekali..
dan ulat itu pun menjadi kupu- kupu
yag cantik sekali..
itulah JALAN TUHAN,
indah pada masaNya..
Allah tidak beri apa yg kita harapkan,
tetapi Dia memberi apa yg kita perlukan..
kadangkala kita sedih, terluka dan kecewa..
namun jauh di atas segalanya,
Dia telah mengatur yang terbaik
dalam kehidupan kita.

Ada kalanya saya menangisi takdir Allah pada saya, namun akhirnya saya sedar setiap yg Allah berikan pada saya ada hikmahnya.

Contohnya, saya menangisi keputusan saya menolak kursus perguruan 8 tahun yang lalu,tapi Allah gantikan dengan KPLI. Saya menangisi pengkhianatan kawan saya, namun Allah berikan kawan-kawan lain yang lain yang setia bersama saya. Saya tangisi kerana kehilangan cinta saya dan mengapa saya belum dikurniakan jodoh, namun saya yakin, ALLAH akan datangkan orang yang akan menerima seadanya saya.

Kaktus yang berduri, diganti dengan kaktus yang berbunga dengan indah

Ulat yang berbulu itu pula menjadi kepompong dan akhirnya menjadi kupu-kupu yang cantik berterbangan bebas menikmati kehidupan

Awan dan cuaca yang mendung itu akan menyebabkan hujan.itulah perlambangan bagi hidup saya tak kala ditimpa dan dilanda ujian dan musibah dari ALLAH. Tapi saya tahu, pada akhirnya selepas hujan itu, ALLAH akan menghadiahkan saya pelangi yang sangat indah untuk mewarnai kehidupan saya.

Siapalah saya sebagai hamba biasa untuk mempertikai apa yang Allah telah janjikan untuk saya di sebalik setiap ujiannya. Kerana saya tahu, ALLAH akan memberikan apa yang saya perlukan yang tak semestinya sama dengan apa yang saya inginkan...

No comments: