Sunday, July 18, 2010

sampah masyarakat

sampah masyarakat
dr kecik sampai besar
aku selalu tgk iklan kt tv, dgr kt radio
baca kt media cetak
siapa sampah masyarakat nih
zaman skrg byk sampah masyarakat,
tp tetap glamer dr dulu sudah tentu laa PENAGIH DADAH
klu dulu setakat tgk gambar jek
skrg aku leh tgk tiap2 hari
mereka tinggal di tangga blok aku
yg sorg tuh bau dia sgt busuk
xtau laa dh brp lama dia duk ctu
jiran aku kata dia x ganggu org
tp aku tetap x selesa
bermastautin di tangga
depan pintu bilik sampah (kn dia sampah masyarakat)
bau dia amat busuk
wlu dia xde kt ctu pn, kite leh bau bau busuk dia
aktiviti dia, bgn pg gi mintak sedekah kt pasar
balik tido or duduk ambil dadah
kadg2 sorg, kadg2 dgn kwn dia yg sorg lg
aku amat x selesa dgn keadaan ini
tp aku tpaksa melihatnye setiap hari
solusi yg dpt aku lakukan, guna tangga yg jauh semata-mata
nk mengelak dr tgk dia

hinanye sampah masyarakat ni
td aku melihat pekerja bangunan ni menyembur air utk membersihkan simen di level bwh
n aku melihat sampah yg 1 lg tu hanya duduk dan membiarkan dirinya dibasahi air
dlm keadaan khayal
membiarkan shj keadaan itu
geli dan jijik aku melihat mereka

bias kah aku?

No comments: